АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Фирми:Wizz Air,Siemens Mobility
Wizz Air, най-бързо развиващата се авиокомпания в Европа и най-екологично устойчивият авиопревозвач в световен мащаб*, регистрира средни въглеродни емисии за 2022 г. от 55,2 грама на пътник/км, което е с 15,4% по-малко в сравнение с 2021 г. Това са най-ниските нива, които авиокомпанията е достигала досега в рамките на една календарна година. Данните показват и че към момента Wizz Air оперира флотилията с най-ниските въглеродни емисии на пътник/км сред всички конкурентни авиокомпании.
Авиопревозвачът има също дългосрочен ангажимент да намали допълнително интензивността на въглеродните емисии с 25% до 2030 г. Съществено значение в стратегията за устойчивост е обновяването на флотилията. Авиокомпанията непрекъснато добавя нови самолети Airbus A321neo, като само през 2022 г. тя е въвела в експлоатация 34 броя Airbus A321neo. Плановете на превозвача са делът на новите самолети с „neo“ технология да надхвърли 50% до края на текущата финансова година. В момента авиокомпанията оперира флотилия от общо 177 самолета Airbus със средна възраст от 4,6 години, което е доста под средната възраст на флотилиите на основните ѝ конкуренти, които оперират със самолети на около 10 години.
Моделите Airbus A321neo включват най-новите технологии в авиацията и предлагат значителни ползи за околната среда с близо 50% намаление на шумовия отпечатък, 20% намаление на разхода на гориво и 50% намаление на емисиите на азотен оксид в сравнение с предишните модели. Wizz Air е най-големият оператор на Airbus A321neo в Европа и има една от най-големите самостоятелни поръчки в света от над 300 самолета, което ще помогне на авиокомпанията да постигне целите си за устойчивост.
Авиокомпанията също така наскоро подписа Меморандуми за разбирателство с Airbus за проучване на потенциала за самолети, задвижвани с водород, както и с OMV за доставка на устойчиво авиационно гориво между 2023 г. и 2030 г.
------------------------
Siemens Mobility получи поръчка за 1200 локомотива с мощност 9000 конски сили от Индийските железници. Това е най-голямата поръчка за локомотиви в историята на Siemens Mobility. Договорът е на обща стойност от около 3 милиарда евро без данъци.
Компанията ще проектира, произведе, пусне в експлоатация и извърши тестовете на локомотивите. Доставките са планирани за период от единадесет години, като договорът включва 35 години пълна сервизна поддръжка.
Локомотивите ще се сглобяват във фабриката на Индийските железници в Даход, щата Гуджарат. Поддръжката ще се извършва в четири депа, разположени във Вишакхапатнам, Райпур, Харагпур и Пуна. Сглобяването и поддръжката на локомотивите ще става съвместно с персонала на Индийските железници.
Tweet |
|