АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Фирми:"Бритиш стийл", "МЕТ Груп","Боинг"



Стоманодобивната компания "Бритиш стийл" (British steel) обяви, че се отказва от плана си за съкращаване на служители в последните две работещи доменни пещи в страната, чието затваряне беше обявено от китайския собственик, преди правителството да поеме контрола върху компанията, предаде Франс прес.
"Бритиш стийл" ще преустанови текущите консултации за съкращения, започнати от предишното ръководство", се посочва в комюнике. В края на март китайската компания "Цзингуе груп" (Jingye Group), която е собственик на "Бритиш стийл", обяви намерението си да затвори двете доменни пещи в Скънторп, Северна Англия, поради нерентабилност, което застраши 2700 работни места. След неуспешни преговори с компанията британското правителство свика извънредно парламентарно заседание и прие законопроект, който принуди "Бритиш стийл" да продължи да работи под заплахата от санкции. След това бяха назначени двама временни директори. Този епизод предизвика напрежение в отношенията с Китай, като британският министър на бизнеса Джонатан Рейнолдс заяви, че страната му е проявила "наивност", като е разрешила поглъщането на "Бритиш стийл" от тази китайска компания през 2020 г., по време на правителство на Борис Джонсън. "Сбъркахме", каза той. "Лично аз не бих допуснал китайска компания в нашия стоманодобивен сектор. Това е много чувствителен сектор". Някои британски опозиционни депутати заподозряха Пекин в намеса, като дори обвиниха "Цзингуе груп" в "промишлен саботаж". Китай поиска от Великобритания да не "политизира" въпроса, "за да не подкопае доверието на китайските компании, които инвестират в страната". Сегашната цел на правителството е да намери частен партньор за компанията, но по-вероятно е да се стигне до национализация, отбелязва АФП. -------------------------- През 2024 г. "МЕТ Груп" (MET Group) отбелязва третата си най-успешна година благодарение на консолидираните си приходи от 17,9 млрд. евро, съобщиха от компанията. Спадът на приходите от 24,5 милиарда евро през 2023 г. отразява нормализирането на цените на енергията. Общият търгуван обем на електроенергията през 2024 г. достига 76 тераватчаса (TWh) - в сравнение с 68 TWh през 2023 година, докато търгуваният обем на природния газ се увеличава значително до 140 млрд. куб. м (от 88 млрд. куб. м през 2023 година). През 2024 г. "МЕТ Груп" достави в Европа 22 товара с втечнен природен газ (LNG). Компанията сключи 10-годишно споразумение за закупуване на LNG с "Шел" (Shell), за да снабдява европейските си клиенти с американски втечнен природен газ. За да осигури бъдещото развитие на бизнеса си, LNG МЕТ сключи споразумение за партньорство с "Целзиус" (Celsius) за изграждане на своя първи LNG кораб, чието пускане на вода е планирано за 2027 г. Като част от стратегията си за подкрепа на зеления преход, през миналата година "MET" продължи да инвестира в активи за възобновяеми енергийни източници, изграждайки технологично диверсифицирано портфолио. Компанията разполага с 414 мегавата (MW) соларни и наземни вятърни проекти в експлоатация, 112 MW в процес на изграждане, както и допълнителни проекти в процес на подготовка в 8 европейски държави. Системите за съхранение на енергия в батерии (BESS) също играят ключова роля в портфолиото на MET - в края на миналата година компанията закупи 100 процента дялово участие в "Комакс" (Comax), Франция, оператор и разработчик на проекти за BESS, се посочва в съобщението. Председателят и главен изпълнителен директор на "МЕТ Груп" Бенджамин Лакатош заяви: "След енергийната криза през 2022 г., миналата година Европа най-накрая реши да насочи енергийния преход в правилната посока с прагматичен подход. В МЕТ ще продължим да играем своята роля в разрешаването на енергийната трилема - енергийна сигурност, декарбонизация и достъпност". -------------------- Американският самолетостроител "Боинг" (Boeing) съобщи, че е сключил окончателно споразумение за продажба на части от подразделението си "Диджитъл авиейшън сълюшънс" (Digital Aviation Solutions) на софтуерната инвестиционна компания "Тома Браво" (Thoma Bravo) в сделка за 10,55 млрд. долара, предаде ДПА. "Диджитъл авиейшън сълюшънс" включва редица активи на "Боинг". Споразумението предвижда принципи за обмен на данни и бъдещо сътрудничество, за да се осигури непрекъснатост на дейността при собствеността на "Тома Браво". "Боинг" заяви, че продажбата ще укрепи капиталовата му структура и ще му позволи да се съсредоточи върху основната си дейност, включително върху ключови продължаващи технически операции. "Диджитъл авиейшън сълюшънс", което разработва дигитални решения за авиацията, има около 3900 служители по целия свят. Очаква се сделката да приключи до края на 2025 г., след като получи одобрение от съответните регулатори.Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg