АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Фирми:Енерго Про, Виваком, Корадо
15:08 | 08.05.2018 2200 коментари 0
ЕNERGO-PRO a. s. емитира еврооблигации на стойност 250 млн. евро в Лондон. Това е втора емисия след като през ноември компанията пласира облигационна емисия в размер на 370 млн. евро. Постъпленията ще бъдат използвани за погасяване на текущи кредити, както и за общи корпоративни цели, като ще подобри и ефективността на финансирането на групата. Облигациите са с падеж 4 май 2024 г. и имат 4,5% годишна доходност. Eмисионната цена на облигациите е 100%.
Ценните книжа ще бъдат регистрирани на Ирландската фондова борса. S&P и Fitch определиха рейтинга на облигациите съответно на BB- и BB, в съответствие с корпоративния рейтинг на емитента ENERGO-PRO a. s. Емисията беше пласирана сред повече от 70 инвеститора, представляващи както международни, така и български финансови институции. 54% от инвеститорите са асет мениджъри, 26% - държавни и частни банки, 19% - пенсионни фондове и застрахователни компании. Закупените облигации само от български финансови институции са на стойност над 15 млн. евро. Най-голям дял от инвеститорите - 25% са от Великобритания, 21% са от Австрия и Германия, други 14% са от Франция, останалите 40% са разпределени в Западна, Централна и Източна Европа и Общността на независимите държави. ----------------------- VIVACOM запазва лидерска позиция на българския телеком пазар, отчитайки най-големи общи приходи за Q1 2018 - 223 млн. лв. Компанията отбелязва 5.6% ръст спрямо Q1 2017 г. Въпреки силно конкурентната среда, VIVACOM реализира стабилен ръст и в коригираната EBITDA от 11.6% до 86 млн. лв.Компанията увеличава приходите от мобилни услуги и в края на март 2018 г. постига близо 30% пазарен дял с общ брой клиенти на мобилни услуги над 3 048 000. От тях 89% са на абонаментен договор. Делът на приходите от мобилен интернет в общите приходи от мобилни услуги се увеличава, като през първото тримесечие на 2018 година достига 41% спрямо 34% за същия период на 2017 г. Принос за положителната тенденция има разширяването на покритието на 4G мрежата на телекома до 99% от населението, измерено от GWS.
---------------- Производителят на стоманени радиатори "Корадо – България" е увеличил печалбата си с 21% през първото тримесечие на 2018 г. Макар че заводът в Стражица е продал по-малък брой радиатори, приходите от продажби са нараснали с 10% заради по-високата цена на продукцията в резултат на поскъпването на стоманата. Това се вижда и в повишените разходи за материали (8%). През първото тримесечие на 2018 г. "Корадо" е продал общо 130 460 броя радиатори, основно в чужбина. За страни от Европейския съюз са изнесени 126 333 радиатора, а 1808 – за трети страни. Продажбите на вътрешния пазар са 2319 броя (около 2% от общите продажби). Данните показват лек спад (-2%) в сравнение с първото тримесечие на миналата година, което беше най-силното в историята на компанията. Понижението тази година се дължи на по-малкото продадени бройки панелни радиатори, докато покупките на тръбни и дизайнерски радиатори се повишават. Нетните приходи от продажби и печалбата преди данъци на компанията нарастват значително въпреки поскъпването на стоманата и спада на продажбите на единица продукция.
Tweet |
|
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg