АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Фирми:Кауфланд, Виза
Общата нетна стойност на подкрепата на Kaufland към българските земеделци за 2022 г. надвишава 32 млн. лв, като в последните 4 години делът на родните плодове и зеленчуци във веригата нараства повече от два пъти. През изминалата година от магазинната мрежа на ритейлъра са продадени над 25 000 000 бр./кг плодове и зеленчуци. Плановете на компанията за 2023 г. включват разширяване на дела на на българската продукция във веригата с 30 %, както и въвеждане на редица мерки за повишаване на партньорствата в сектора. С подкрепата си към българските производители, ритейлърът се нарежда на една от водещите позиции по цялостно икономическо и социално въздействие.
„2023 г. ще е Българската година в Kaufland. Фокусът ни ще бъде насочен към българските производители и тяхната продукция. Предстои да разширим партньорствата си, да увеличим значително броя на договорите за предварително изкупуване, както и количеството на българските стоки в магазините си, като включително удвоим и броя на плодовете и зеленчуците от собствената ни марка „Брей!“. Наред с всичко останало планираме да реализираме и няколко важни инициативи, насочени изцяло към българските производители, които имат желание да работят с нас“, обяви Иван Чернев, изпълнителен директор на Kaufland България.
Сред инициативите, които предстои да бъдат реализирани през 2023 г. от Kaufland България в полза на българските производители, са разкриване на директна телефонна линия за консултации и специализирано агро обучение.
През март 2023 г. предстои и първото издание на Kaufland Агро Академия. Събитието ще е насочено изцяло към родни земеделски производители. Предвидено е то да се превърне в еднодневен обучителен форум, на който ритейл компанията ще представи трендове, практики и изисквания на бизнеса с бързооборотни стоки. В рамките на форума ще бъдат представени и възможностите за договорно изкупуване на продукцията, което гарантира както качеството й, така и нейната последваща реализация в хипермаркетите на ритейлъра.
През изминалата 2022 г. Kaufland България има сключени договори за производство с 25 родни земеделски производители. Всички те са сертифицирани по програмата Global G.A.P. - независима световна система за добри земеделски практики, която гарантира, че производството на плодове и зеленчуци отговаря на добри практики за хигиена (вкл. използване на пестициди и торове), както и на такива за опазване на околната среда и безопасност на работа.
-----------------------------
Програмата за иновации на Visa (Visa Innovation Program – VIP) завърши своята четвърта година с демонстрационен ден в Атина. По време на събитието 16 стартиращи финтех компании, които работиха в иновационните центрове на програмата в България, Гърция и Турция, представиха своите технологични решения в областта на разплащанията, умните градове и устойчивото бъдеще. Пет от тях – Flow, Skipit, PrimeDash, Native Teams и Identiym, са част от програмата, развивана от фонда за рисков капитал Eleven Ventures.
От създаването си досега Програмата за иновации привлече над 900 кандидатури от повече от 60 държави. Сред тях бяха избрани 72 стартиращи компании, които реализираха общо 68 пилотни проекта. Ключова добавена стойност на Програмата за иновации е способността й да предоставя на местните стартъп компании достъп до глобалната мрежа от бизнес партньори на Visa за обмен на знания или за развитие на нови бизнес възможности. Само през последните две години бяха организирани 133 срещи между участниците в програмата, за да се насърчат интернационалните връзки и сътрудничеството между отделните пазари.
От създаването си през 2018 г. досега Програмата за иновации е реализирала 4 успешни кохорти стартъпи в България, Гърция и Турция. В рамките на Програмата са осигурени общо 1300 часа менторство. Финтех компаниите са са получили финансиране на стойност над 350 млн. евро в 84 инвестиционни рунда. Един от първите участници в програмата, българската компания Payhawk, се превърна в еднорог през 2022 г. Notolytix, Ferryhopper, Plum Fintech, Welcome Pickups, Divilo са някои от по-големите и по-разпознаваеми стартъпи, завършили Програмата за иновации на Visa.
Tweet |
|