EUR 1.9558
USD 1.8068
CHF 2.0847
GBP 2.3463
CNY 2.5360
you tube
mobile version

Фирми:Пиринско – №1, стипендия на Карол

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Фирми:Пиринско – №1, стипендия на Карол

mail15:13 | 18.12.2016прегледи 2037 коментарикоментари 0


От началото на годината до края на ноември Карлсберг България е най-бързо развиващата се в бранша у нас. Обемът й се е увеличил с 26,6%, а пазарният  дял е нараснал с 4,3% - сравнено със същия период на 2015г. 27% е пазарният дял на компанията за първите 11 месеца на годината. Тези резултати са в контекста на общ бирен пазар с ръст от 6,4% в обем за същия период.*

Силният туристически сезон, топлото и сухо лято и иновациите – формати на опаковки, продукти, са главните причини за добрите резултати. Компанията отчита ръст в обема на брандовете си във всички сегменти на бирения пазар, както и географски във всички региони на страната.

Основният двигател за компанията е Пиринско, което е бирена марка номер едно на България с представяне от 16,4% пазарен дял - с натрупване за изминалите 11 месеца от годината. Ръстът на Пиринско е 25% в обем, сравнено със същия период на миналата година. Лансираната това лято непастьоризиана бира Пиринско младо е приета добре в домашния Пирински регион и в София. За изминалите 11 месеца от тази година Пиринско си остава лидер в столицата и запазва позициите си в Благоевград.

Другата местна марка на компанията, Шуменско, постига ръст в обем и стойност от 32%, което основно е благодарение на оборотната стъклена бутилка от 0,33мл. Лансирана на пазара през 2016 година, известната като ”Бомбичка” е юбилейното 50-годишно издание на този вид опаковка на Шуменско.* Шуменско стагнираше през последните години, но именно въвеждането на новата-стара бутилка изстреля продажбите на бира под този бранд. Тя е най-продавана в Шуменски регион и по Черноморието. Като цяло продажбите на бира в курортите изпреварва средния ръст за страната. Варна регистрира 14% ръст, а Бургас – 10%. Най-ниски са продажбите в Северозападна България, а Пловдив и София държат приблизително половината от пазара на бира у нас.

Инвестицията за пускането на пазара на бомбичката възлизаза на близо 4 млн. лв. Около 3,3 млн. лв. са инвестициите при Пиринско, основно за оборудване за производството на непастьоризирана бира. Там вече има и пречиствателна станция, с което общите инвестиции за изминаващата година са 11,6 млн. лв., а за всичките години, откакто компанията е у нас, на почти 200 млн. лв.

Иначе, 8% е ръстът на продажбите на топлия пазар, като основен двигател за този растеж е модерната търговия. 4% обаче е спадът на студения пазар, но тази тенденция се забелязва през последните шест-седем години.

Динамично е развитието при опаковките. Силен ръст от 26% има при кеновете, които вече имат 14,4% пазарен дял от общите продажби. 62% от бирата обаче все още продава във вид на пластмасови опаковки и за 2016 г. те бележат 5% ръст. Стъклените бутилки имат 24% дял от целия пазар и стабилни спрямо предходната година продажби. На ниво компания, 27% е ръстът на обема спрямо 2015 г.

С тези резултати компанията вече е на по-малко от 1 пункт разлика от втория в Топ 3 на бирите у нас, а само през ноември е №2 на бирения пазар.

„Реалист съм за 2017 година с очаквания браншът да запази темповете и да е стабилен. В същото време, виждам много положителни тенденции в компанията ни тук през тази година и приемам успехите ни през 2016 като ангажимент към нашите потребители и партньори.“ – каза Деян Беко, Изпълнителен Директор на Карлсберг България.       

* Всички цитирани данни са от агенция Nielsen A/S.

*********************

Анна Загорска е носителят на докторантската стипендия / 8 000 лв./на Финансова група Карол за 2017г. Тя е докторант в Медицински Университет – София, катедра „Медицинска физика и биофизика“, с докторантска тема Дозиметрия на очна леща на персонала, работещ в интервенционалната рентгенология и кардиология. Научната й работа е с практично-приложна насоченост и резултатите от нея вече се използват от медицински специалисти в урологията и кардиологията. За първи път в България се правят измервания с пасивни дозиметри на цял медицински екип и се оценяват според световната добра практика. Отличената докторантска е разработила методика за оценка, конструирала е фантом за калибриране, проектирала и изработила с екипа си нов ергономичен дозиметър. Това е първата подкрепена от Карол работа на докторант, чиито резултати вече реално се използват и имат потенциал да бъдат прилагани в национален мащаб. Анна Загорска спечели журито в конкурентна надпревара с още трима силни финалисти от Софийския университет. В работата на всеки един от тях има нещо уникално в неговата сфера и всеки от тях искрено вярва в успеха на своята научна дейност.

*********************

Европейската киноверига Cinema City отвори първата 4DX зала в Cinema City Мол Пловдив. Четириизмерната технология е създадена в Южна Корея през 2009 г., а в Европа навлиза през 2013 г. При нея, ефектите стимулират сетивата на зрителите отвъд границите на аудио-визуалното преживяване в стандартните кино салони. Всяко филмово заглавие  в този формат e  с уникална хореография и смесица от ефекти, които са в синхрон с действието на екрана. Физическите се случват чрез  специалните модулни седалки, движещи се по трите основни оси – странично плъзгане, повдигане и спускане.

*****************


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 1582