АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Фирми:Ромпетрол, ОББ - Метлайф
Веригата бензиностанции „Ромпетрол България” се стреми към пазарен дял от 12% в България през следващите 5 години, каза Жанибек Нугертаев, генерален мениджър на компанията, при откриването на нов обект в София. „Ромпетрол България” е инвестирала над 5.5 млн. лв. в проекти, свързани с развитието на бизнеса си през последните две години. Компанията, част от KMG International Group, планира да ребрандира всички съществуващи бензиностанции в България до края на 2019 г. Досега са преобразени 50% от обектите в страната. През 2017 г. "Ромпетрол България" откри две нови бензиностанции - една в морския курорт Слънчев бряг и една в Асеновград. Компанията има 54 бензиностанции в страната. KMG International Group е изцяло притежавано дъщерно дружество на KazMunayGas в Казахстан.
------
Собственикът на ОББ, белгийската банково-застрахователна група KBC, придобива оставащите 40% от животозастрахователя "ОББ-Метлайф", съобщиха от банката. Споразумението между Metlife и KBC е постигнато на 29 декември 2017 г. Белгийската група ще придобие дела на Metlife чрез своето българско застрахователно дружество ДЗИ. Цена на сделката не се съобщава. Сделката все още е предмет на регулаторно одобрение и се очаква да бъде приключена през второто тримесечие на 2018 г. KBC придоби 60% от "ОББ-Метлайф" при покупката на ОББ и другите дружества, собственост на гръцката NBG през 2017 г. Цената, която плати за банката и другите компании, беше 610 млн. евро. Останалите 40% от смесеното животозастрахователно дружество не бяха обект на сделката от миналата година, като за тях остана отделно договаряне със собственика им застрахователя Metlife затвърждава позициите й на местния пазар.
----------------
Приключи първият етап на най-мащабната международна инициатива за търсене на бизнес проекти със социална значимост – Chivas Venture 2018 с награден фонд от 1 млн.щ.д. Тази година в надпреварата се включиха 29 държави от пет континента, между които и България. В локалното издание на конкурса взеха участие 53 стартиращи компании, организации и социални предприемачи, които вярват, че светът може да бъде по-добро място за живеене и са готови да използват силата на предприемачеството, за да внесат позитивна промяна в средата около тях.
В следващия кръг продължават четири български компании със социално значими каузи. Според журито те имат най-голям потенциал за успех на глобално ниво и най-добри възможности да предложат работещо решение за справяне с общовалиден световен проблем.
Компанията победител, която ще представи България на глобалния финал и ще се бори за дял от наградния фонд от 1 млн.щ.д., ще стане ясна в рамките на специално събитие, в което участниците ще представят идеите си пред журито на конкурса. Българският финал ще се състои на 12 януари от 19:00 ч. в галерия „Сан Стефано“
Tweet |
|