EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Фирми:„Мястото на храната не е на боклука“

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Фирми:„Мястото на храната не е на боклука“

mail09:05 | 23.11.2023прегледи 672 коментарикоментари 0


 „Мястото на храната не е на боклука“ е името на мащабната образователната кампания за деца, която Kaufland България стартира съвместно с платформата за „спасяване на непродадена храна“ Foodobox.  Целта на инициативата е да повиши информираността на учениците към проблема с хранителните отпадъци в световен мащаб и да ги провокира да търсят алтернативни начини за приготвяне на ястия от наличното в хладилника. По данни на платформата за спасяване на храна, 1/3 от храната, която е годна за консумация, се превръща в хранителни отпадъци. 

„Нашата мисия е да намалим хранителното разхищение. През Foodobox хранителните бизнеси намаляват количествата изхвърлена храна като продават храни и напитки с наближаващ срок на годност с голямо намаление на нашите крайни потребители, вместо да ги изхвърлят. Образователната инициатива е ключова за нас като част от повишаването на осведомеността по темата”, сподели Джейн Димитрова, съосновател на платформата.

Образователните дейности по програмата включват и информация с полезни рецепти, които хората биха могли да си приготвят през различните сезони, така че продуктите да се използват максимално ефективно и да не се изхвърлят. Сред тях са вкусен домашен чипс, направен с обелки от картофи или ябълка.

Презрелите банани например са чудесен вариант за бананово смути. Сред съветите на  Kaufland и Foodobox за намаляване изхвърлянето на храна са по-стриктна проверка на състоянието на храна и налични продукти в хладилника, правилно съхраняване и най-вече отговорно пазаруване с изготвяне на списък. 

-------------------------

163 български производители от 83 населени места се включиха във фермерските пазари, организирани от Лидл България за 2023 г. Това е 36% ръст спрямо предходната година, когато участие са взели 120 фермери от 58 населени места.  Тази година новите участници бяха 39. Най -много местни производители (осем), които представиха стоката си за първи път, се включиха във Варна.

На пазарите тази година участваха и пчелари, производители на билкови тинктури и натурална козметика, творци и майстори занаятчии, чиято продукция също се радва на голям интерес от страна на клиентите. Това е и една от целите на Лидл България - предаване на традициите на младите поколения и опазването им.

Фермерските пазари на Lidl са част от политиката на веригата в подкрепа на родните производители, за които участието е напълно безплатно. Компанията не само предоставя своите паркинги, но поема и всички разходи по организацията и комуникацията на събитията. Инициативата стартира през 2020 г. и в досегашните над 45 издания пазарите са предложили на посетителите богато разнообразие от свежи сезонни зеленчуци, био продукти, хлебни и месни изделия, вино и напитки. Всяка година броят на производителите и посетителите се увеличава, а разнообразието става все по-голямо.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 2044