АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Фирми:„Мястото на храната не е на боклука“
„Мястото на храната не е на боклука“ е името на мащабната образователната кампания за деца, която Kaufland България стартира съвместно с платформата за „спасяване на непродадена храна“ Foodobox. Целта на инициативата е да повиши информираността на учениците към проблема с хранителните отпадъци в световен мащаб и да ги провокира да търсят алтернативни начини за приготвяне на ястия от наличното в хладилника. По данни на платформата за спасяване на храна, 1/3 от храната, която е годна за консумация, се превръща в хранителни отпадъци.
„Нашата мисия е да намалим хранителното разхищение. През Foodobox хранителните бизнеси намаляват количествата изхвърлена храна като продават храни и напитки с наближаващ срок на годност с голямо намаление на нашите крайни потребители, вместо да ги изхвърлят. Образователната инициатива е ключова за нас като част от повишаването на осведомеността по темата”, сподели Джейн Димитрова, съосновател на платформата.
Образователните дейности по програмата включват и информация с полезни рецепти, които хората биха могли да си приготвят през различните сезони, така че продуктите да се използват максимално ефективно и да не се изхвърлят. Сред тях са вкусен домашен чипс, направен с обелки от картофи или ябълка.
Презрелите банани например са чудесен вариант за бананово смути. Сред съветите на Kaufland и Foodobox за намаляване изхвърлянето на храна са по-стриктна проверка на състоянието на храна и налични продукти в хладилника, правилно съхраняване и най-вече отговорно пазаруване с изготвяне на списък.
-------------------------
163 български производители от 83 населени места се включиха във фермерските пазари, организирани от Лидл България за 2023 г. Това е 36% ръст спрямо предходната година, когато участие са взели 120 фермери от 58 населени места. Тази година новите участници бяха 39. Най -много местни производители (осем), които представиха стоката си за първи път, се включиха във Варна.
На пазарите тази година участваха и пчелари, производители на билкови тинктури и натурална козметика, творци и майстори занаятчии, чиято продукция също се радва на голям интерес от страна на клиентите. Това е и една от целите на Лидл България - предаване на традициите на младите поколения и опазването им.
Фермерските пазари на Lidl са част от политиката на веригата в подкрепа на родните производители, за които участието е напълно безплатно. Компанията не само предоставя своите паркинги, но поема и всички разходи по организацията и комуникацията на събитията. Инициативата стартира през 2020 г. и в досегашните над 45 издания пазарите са предложили на посетителите богато разнообразие от свежи сезонни зеленчуци, био продукти, хлебни и месни изделия, вино и напитки. Всяка година броят на производителите и посетителите се увеличава, а разнообразието става все по-голямо.
Tweet |
|