EUR 1.9558
USD 1.8606
CHF 2.1010
GBP 2.3529
CNY 2.5537
you tube
mobile version

Фокусът на корпоративното банкиране

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Фокусът на корпоративното банкиране

mail13:15 | 18.03.2013прегледи 598 коментарикоментари 0


Тазгодишното проучване на Ernst&Young за корпоративно банкиране включва данни от главни финансови директори, финансисти и висши финансови ръководители на 20 от най-големите глобални корпорации от 9 отрасъла и 11 държави.

Корпорациите искат да разберат рисковите профили на банките, но им липсва ключова информация
По-малко от половината от анкетираните (43%) са уверени, че техните банки са стабилни и функционират сигурно в рамките на параметрите за риска на техните компании. Въпреки че 69% намират за важна позицията и прозрачността по отношение на риска, ликвидността и капитала, и концентрацията на портфейлите на тяхната банка, едва 27% заявяват, че техните банки имат желание да споделят тази информация.
Ниъм Прендергаст, Съдружник в Банкови и капиталови пазари, Европа, Близкия Изток, Индия и Африка в Ernst&Young , споделя: “Единственото и най-голямо разминаване между очакванията на клиентите и резултатите от работата на банките е свързано с липсата на прозрачност относно ключовите параметри на риска. В продължение на години банките оценяват кредитната надеждност на големите корпорации, с които работят, но сега ролите са разменени. Особено в Европа преобладаващото усещане на големите корпорации е, че биха искали да имат повече информация относно риск профилите и концентрациите на портфейлите на банките, с които работят”.
Преминаване в посока европейските капиталови пазари
Въпреки че 63% от изпълнителните корпоративни ръководители заявяват, че по-строгата регулационна среда за финансовите услуги до момента не е засегнала сериозно взаимоотношенията им с банките, съществува широко разпространено опасение, че промяна може да им бъде наложена принудително в процеса на оценка на рентабилността на някои бизнес линии от страна на банките.
В отговор на това, корпоративните клиенти предприемат някои действия: по-малко разчитат на първостепенни банкови улеснения като източник на бъдещо финансиране, все по-често се обръщат към европейските капиталови пазари и благоразумно разпространение на бизнеса им сред основната група от Финансови институции, които са важни за системата (SIFI), големи банки, които не са важни за системата и силни регионални играчи. Като доказателство за това 70% от интервюираните корпоративни клиенти използват повече от пет банки.

Изкуството на управлението на взаимоотношенията
Може да изглежда противно на интуицията в контекста на съкращенията на работни места и затягането на коланите, но за подобряване на обслужването, корпоративните банкови клиенти все повече препоръчват на банките да се концентрират върху нематериалните аспекти от управлението на взаимоотношенията над материалните фактори като цена, продукти и технологии. Фактически огромното болшинство (89%) от анкетираните определят качеството на обслужването като най-важния критерий за избор и продължаване на взаимоотношенията с основните си банки.
Според Стивън: „Основният урок, който трябва да бъде научен тук, е че трябва да се слуша. Ако наистина разбирате потребностите и желанията на клиентите си, можете по-последователно да им предоставите висококачествен продукт или услуга. Никога не е било по-важно за банките да покажат ангажимент и вслушване в корпоративните си клиенти. А това е доказало верността си през добри и лоши икономически цикли”.
Обратно към основите
Корпоративните изпълнителни ръководители разглеждат основните си групи банки като „мислещи партньори", източник на иновативни идеи и доставчик на фидуциарни/надеждни насоки. Въпреки че тези услуги се ценят високо, 56% от анкетираните заявяват, че най-голямото предизвикателство в работата с банките е липсата на последователност и качество на услугите в различните географски региони. На второ и трето място са поставени предизвикателствата, свързани съответно с остарелите процеси и системи (35%) и бюрокрацията и липсата на гъвкавост (30%).
„Алармирането е безполезно, ако не се инвестира както трябва в изграждането на доверие”, споделя Стивън. „Корпорациите очакват топ банките да седнат на масата с предложение за определена гама и задълбоченост на продуктите и услугите. Предизвикателството за банките ще бъде да се гарантира, че местните им екипи комуникират по подходящ начин като хармонизират компенсациите и възнагражденията спрямо най-добре свършената работа и намаляват текучеството на персонала, за да гарантират последователност в качеството и ценообразуването за услугите в цял свят”.
За да подчертаят допълнително значението на глобалната интеграция и комуникация, много корпоративни клиенти очакват от банките си да предоставят поисканите услуги директно, а не чрез партньорска мрежа. В отговорите си те посочват смесения си и пораждащ предизвикателства опит в това отношение.

 

 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg