EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Франция :75 компании намаляват цени срещу заплахи

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Франция :75 компании намаляват цени срещу заплахи

mail16:30 | 27.06.2023прегледи 516 коментарикоментари 0


"Данон" (Danone) и "Келог" (Kellogg) са сред 75-те компании за потребителски стоки, от които френските власти поискаха да намалят цените. Това сочи списък, видян от Ройтерс, който според източници на агенцията правителството използва в инициативата.

Финансовият министър Брюно Льо Мер заяви, че е осигурил ангажимент от някои компании да намалят цените на стотици стоки под заплахата от финансови санкции, ако не го направят.

Френското правителство използва списъка, изготвен от експерти, до който Ройтерс е получил достъп, като референтен за проекта, според три източника, запознати с въпроса. Френското министерство на икономиката заяви, че не може да потвърди или опровергае списъка.

"Юниливър" (Unilever) потвърди, че е сред компаниите, включени в правителствения план. Напоследък френски медии посочиха и други засегнати компании, включително "Кока-Кола" (Coca-Cola), "Монделийз" (Mondelez) и "Нестле" (Nestle).

Списъкът включва широк кръг производители на храни като френската група "Аврил" (Avril), както и някои от най-големите производители на напитки в света като "Перно Рикар" (Pernod Ricard).

"Данон" и "Нестле" отказаха коментар, докато "Кока-Кола", "Монделийз" и пивоварната група Ей Би Ай (ABI) не отговориха на запитванията. "Келог" отговори, че не коментира дискусии с правителството, браншови организации и търговци на дребно, но увери, че цените на дребно за продуктите му се определят единствено от търговеца.

Френските власти от месеци критикуват цените в супермаркетите, които достигнаха рекордни максимуми, въпреки че цените на много от суровините, използвани от производителите се понижават.

Производителите на всевъзможни стоки – от сладолед до почистващи препарати, повишават цените си с твърдението, че това се дължи на нарасналите разходи, след като войната в Украйна оскъпи енергията и други суровини дори повече от пандемията.

Някои компании за потребителски стоки напоследък посочиха, че разходите започват да се понижават, поради което властите обвиняват фирмите, че неоснователно задържат цените си високи.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg