АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Франция изгуби първа позиция на винения пазар
Миналата година САЩ са станали най-големият пазар на вино в света, измествайки за първи път Франция на второ място, предаде Ройтерс. През 2013 година американските потребители са си купили 29,1 милиона хектолитра вино, което е с 0,5% спрямо 2012 година, докато във Франция консумацията е намаляла със 7% до 28,1 милиона хектолитра, обяви Международната организация по лозарство и винарство (МОЛВ - OIV). На глава от населението обаче американците все още изостават.
Според данни от 2011 година средностатистически французин изпива една бутилка и близо една пета от втората на седмица, около шест пъти повече от средния американец. Само че през последните години се наблюдава силна низходяща тенденция в европейските страни, в които се пие най-много вино. "В държави като Франция, Италия и Испания хората пиеха много вино, но потребителските навици се променят", коментира в Париж генералният директор на лозаро-винарската организация Жан-Мари Оран. "В същото време американските потребители са все по-склонни да ценят виното, а и тяхното население е по-голямо", допълни той. Между 2002 и 2011 година Франция, която е третият по големина винопроизводител в света след Италия и Испания и водещ износител със стойност от 7,8 млрд. евро ($10,7 млрд.), е отчела спад от над 20% на консумацията на глава от население до 46,4 литра годишно, посочи директорът. За същия период американските потребители са увеличили консумацията с близо 17% до 9,1 литра на човек годишно. Като цяло световното потребление на вино миналата година се е свило с 1% до 239 милиона хектолитра, съобщи организацията. Производството е нараснало с 9,4% до 279 милиона хектолитра благодарение на рекордните нива в Испания, Чили, Южна Африка и Нова Зеландия.
Tweet |
|