АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Франция: Инфлацията "яде" износа на спиртни напитки
Износът на френски спиртни напитки се е понижил с 20 на сто през първото тримесечие на годината след растеж през 2022 г., тъй като инфлацията е подтикнала потребителите в целия свят да се откажат от скъпия алкохол. Това съобщи Френската федерация на спиртните напитки (FFS), цитирана от Ройтерс.
Износът на спиртни напитки се е увеличил с 11,7 на сто в стойностно изражение до 5,4 милиарда евро (5,90 милиарда долара), но само с 2,3 на сто по обем до 468 милиона литра, задвижван от водката (увеличение с 6,7 на сто по обем) и ликьорите (растеж с 14,1 на сто). Конякът продължава да е най-изнасяната френска спиртна напитка, въпреки че е регистрирал спад от 3,7 на сто.
"Възходящата тенденция бе краткотрайна, след като в началото на годината износът се сви заради инфлацията, чиито последствия имат глобален обхват. За първи път от здравната криза, износният пазар отчита понижение", се посочва в комюнике на федерацията.
Във Франция, където потреблението на алкохол е в спад, обемите на продажбите в магазините за търговия на дребно са намалели с 4,4 на сто в стойностно изражение до 5 милиарда евро през 2022 г.
Продажбите в кафенета и ресторанти обаче отново са се повишили до предпандемичните равнища, давайки глътка въздуха на работещите в сектора, съобщи браншовата организация.
"Цялостното отваряне на местата за събирания и развлечения, съчетано с динамичното предлагане (увеличение при коктейлите и безалкохолните напитки) е довело до увеличение на годишните печалби с 51,8 на сто в този сегмент или общо 20,1 милиона литра", информира Френската федерация на спиртните напитки.
Браншовата организация предупреди, че много производители са понесли загуби миналата година, като броят им е нараснал през първата половина на 2023 г., тъй като не са могли да се справят с повишените разходи, включително поскъпналото стъкло и цените на алкохола от селскостопански продукти.
Френската федерация на спиртните напитки, представляваща френските производители и дистрибутори на спиртни напитки, обхваща почти 250 компании, включително малки фирми и международни групи. /БТА
Tweet |
|