АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Франция: Оптимизъм сред потребителите
Потребителското доверие във Франция стабилизира през март на нивото от предходния месец, като домакинствата в страна са малко по-големи оптимисти относно техните бъдещи финанси, показват резултати от проучване на френската статистика Insee.
Индексът на потребителското доверие през март остана на февруарското ниво от 100 пункта, потвърждавайки очакванията на финансовите пазари. По този начин индексът стабилизира във важно дългосрочно ниво от 100 пункта, след като в средата на миналата година той удари 10-годишен връх от 108 пункта (най-високо ниво от юни 2007 година) в резултат на победата на Еманюел Макрон на президентските избори във Франция и победата на неговата партия на парламентарните избори.
Подобрение с 6 пункта от -18 през февруари до -12 пункта през март бележи индексът, определящ очакванията на френските потребители за тяхното финансово състояние през следващите 12 месеца, докато индексът, оценяващ финансовото им състояние през изминалата 12 месеца остава без промяна на ниво от -23 пункта.
Индексът, измерващ очакванията на френските домакинства за тяхната способност да спестяват през следващите 12 месеца, остана без промяна, както и индексът, определящ оценката на потребителите за стандарта им на живот през следващите 12 месеца.
Няма съществена промяна и по отношение на опасенията на французите, свързани с безработицата в страната през следващите 12 месеца, като съответният индекс се понижи слабо до 3 пункта от 4 пункта през февруари, което е знак за липсата на сериозни притеснения сред френските домакинства във връзка с безработицата.
Проучването на Insee сигнализира за стабилизация на потребителското доверие във втората по сила икономика на еврозоната, макар и под нивата от края на миналата и началото на настоящата година.
Tweet |
|