АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Франция: Потребителско доверие & безработица
Показателят, измерващ потребителското доверие във Франция, отново отбеляза спад до 94 пункта през март, главно заради опасенията за покупателната способност. Загубата от един пункт спрямо февруари връща нивата от август 2015 г., по данни на френския институт Insee.
Потребителското доверие е ключов елемент за оценка на нивото на потреблението, което пък е двигателят за растежа на страната.
Най-голямото безпокойство за домакинствата е свързано с безработицата.
Междувременно, безработицата във Франция се повиши с 1,1% през февруари, което означава 3,591 млн. безработни французи, според данни на министерството на труда.
Според социалистическото правителство реформа ще позволи създаването на нови работни места чрез въвеждането на по-голяма гъвкавост на трудовия пазар. Синдикатите обаче са скептични и предупреждават, че по-скоро условията за работа ще станат несигурни и ще се проправи път за края на заветната 35-часова работна седмица във Франция.
Tweet |
|