EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Франция: Спад на потребителските нагласи

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Франция: Спад на потребителските нагласи

mail07:05 | 30.11.2020прегледи 541 коментарикоментари 0


Доверието на френските домакинства се влоши рязко през ноември до близо двегодишно дъно, тъй като, подобно на накърненото доверие и на германските потребители, новите противоепидемични ограничителни мерки намалиха драстично перспективата за бързо завръщане на втората по сила европейска икономика към нормалността, сочи проучване на официалната френска статистика Insee.

Ресторанти, барове, хотели и развлекателни заведения трябваше да затворят този месец и в двете водещи икономики от еврозоната поради въведените нови ограничения, за да се овладее текущата втора вълна на Covid-19. За разлика от Германия обаче, където обектите за търговия на дребно останаха отворени, във Франция магазините за стоки, които не са от първа необходимост, са затворени от началото на ноември. Очаква се те да бъдат отворени всеки уикенд до Коледа, но при стриктни санитарни протоколи.

Всичко това доведе до спад на индекса на потребителското доверие във Франция през ноември до 90 пункта от 94 пункта през октомври - далеч под осредненото дългосрочно равнище от 100 пункта. Това е най-ниското ниво на френските потребителски нагласи от декември 2018 г., когато те пострадаха сериозно от протестите на "жълтите жилетки", които по това време бяха съпътствани и с улично насилие, принудило редица търговски обекти да затворят принудително в централната част на Париж.

Френските домакинства са по-малко оптимистично настроени относно бъдещото им финансово положение (спад на съответния индекс до -14 от -9 пункта месец по-рано), макар и оценката за финансовото им състояние в миналата да остава стабилна (на ниво от -15 пункта).

Срив с 8 пункта до ниво от -27 пункта бележи през ноември и индексът, определящ оценката на французите дали времето е подходящото за осъществяване на големи покупки. Това е най-ниското ниво на тази компонента от март насам, когато Франция се намираше в първия национален локдаун заради коронавируса. В същото време нараства с 3 пункта до 35 пункта индексът, оценяващ че сега е подходящо време да се спестява.

Силен спад бележи и индексът, оценяващ очакванията на френските домакинства относно техния стандарт на живот в бъдеще (спад с 9 пункта до -65 пункта за следващите 12 месеца) при по-слабо понижение на оценката за техния стандарт на живот през изминалите месеци (понижение с 3 пункта до -69 пункта).

Същевременно нарастват солидни опасенията за безработица, като съответният индекс се повишава през ноември до 78 пункта от 74 пункта през октомври, достигайки най-високо ниво от 2013 г. насам./БНР


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg