АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Франция:Крути мерки за "кръгова икономика"
Франция прие законопроект от областта на т.нар. „кръгова икономика“, след като френският парламент даде окончателно одобрение за нов закон, забраняващ на търговците на нехранителни стоки да унищожават непродадени артикули. Мярката е насочена срещу унищожаването на непродадени или върнати потребителски продукти.
Преди година, когато за първи път се заговори за подобен закон, Едуард Филип – френският еко-министтър – заяви, че забраната за унищожаване на нехранителни стоки – такива като електроуреди, хигиенни продукти и козметика – е крайно необходима, защото всяка година във Франция се унищожават потребителски продукти на стойност над 650 млн. евро. „Това е шок, който разтърсва, това е непонятно за здравия разум. Това е скандал”, каза Филип, когато заговори за мярката в магазин за отстъпки в Париж, припомня greentech.bg.
Целта на новия закон е да попречи на унищожаването на продуктите и да насърчи практиките на повторно използване или рециклиране. Според него в страната трябва да се продават само пластмаси, които ще бъдат рециклирани. Тази цел се планира да бъде постигната до 2025 г. Използването на пластмасови бутилки за еднократна употреба също трябва да бъде намалено с 50% през следващото десетилетие. Ресторантите за бързо хранене и снек баровете трябва да спрат да използват пластмасови контейнери за еднократна употреба не по-късно от 2023 година.
Друга новост е задължението на компаниите да финансират унищожаването на отпадъците, които създават. Например производителите на тютюн ще плащат за изхвърляне на цигарите от следващата година. Той ще засегне и производителите на играчки, спортни стоки, както и стоки за дома и градината, строителни материали от 2021 година.
През миналта година във Франция бе показан документален филм, който показва контейнери с непродадени или върнати продукти в склад на Amazon, изпратени за унищожаване съгласно споразуменията, подписани между онлайн-фирмата и търговците на дребно в трети страни. Британската модна марка Burberry пък предизвика фурор миналата година, като призна, че изгаря непродадени дрехи, аксесоари и парфюми на стойност 28,6 милиона паунда годишно, за да предотврати продажбата им евтино. Целта е „да се запазят изключителността и луксозният елемент на марката”, а по-късно стана ясно, че практиката е сравнително често срещана в бранша.
Tweet |
|