АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Френски трикове на автомобилния пазар
На 31 януари се случи чудо. На 30 януари френският автомобилен пазар се оценява на около 3%, на следващия ден прибавя 0,5% с близо 18 хиляди допълнителни продажби на нови коли само за 24 часа или два пъти повече от нормалното. Магия? Не съвсем. Производителите просто задействаха един от любимите си трикове – т.на.р тактически продажби. Практика стара колкото автомобилната индустрия, която се състои в следното – новите автомобили първо се регистрират, а едва след това се продават в дилърските мрежи. Това е начин да се осигури обема на продажбите. Hertz, Avis (фирми за отдаване на коли под наем – бел.ред.) и компания са купили повече от една от десет коли във Франция през миналата година. Към това се прибавят и продажбите на персонала, който възлиза на 50 хил. бройки.
Пазарните стойности за 2016 г. са показателни. Ако продажбите са нараснали с 5% до повече от 2 милиона единици, това не се дължи на индивидуалните клиенти. На първо място са продажбите на компании (+8 %), както и на фирми, отдаващи коли под наем краткосрочно или дългосрочно (+9 %).
Феноменът на „сивите“ продажби също оказва влияние. Базови модели се продават само след няколко седмици като втора ръка на цена от 20 до 30% по-ниска и с пренебрежимо нисък километраж. Делът на тези продажби е 29% от общите.
Източник: lesechos.fr
Tweet |
|