АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Френско-германски жп гигант се появи
Компаниите, производители на влакове „Сименс“ и „Алстром“ подписаха споразумение за сливане, което очаква одобрение от антитръстовия контрол, пише New Europe. Основната цел на сливането е появата на френско-германски гигант в областта, който да може да се конкурира с китайските компании. Европейската компания ще има общ капитал от 15 млрд. евро. „Алстром“ има 33 хил. служители по целия свят, докато ЖП отделението на „Сименс“ – 29 хил. Новата компания ще бъде с централа във Франция, която е заела технологичния връх при строежа на високоскоростни влакове.
Междувременно стана ясно, че китайските специалисти са стигнали до финалната права от разработката на новите високоскоростни пътнически влакове, способни да развиват скорост от около 400 км/ ч. Това съобщи на сайта си Китайската академия по инженерни науки. "До момента сме изпълнили всички подготвителни инженерно-конструкторски работи и се занимаваме с внедряването на технологията за получаване на телевизионен сигнал при преминаването на влакова композиция с подобна висока скорост. Това е необходимо, за да бъде пътуването на нашите пасажери възможно най-комфортно и удобно", цитира сайта думите на академичния работник Дин Жундзюн.
В съобщението се отбелязва още, че новият влак ще използва "вградена система за магнитно предвижване". Инженерите от Академията разработват и обещаваща безпилотна версия на пътническия влак. По думите на Дин Жундзюн в процес на работа е и проекта за маглев влак (влак на магнитна възглавница, базиран на принципа на магнитната левитация), който да развива скорост от 600 км/ч.
Очаква се първите опити на тази влакова композиция да започнат през 2020 г. Към днешна дата максималната скорост на високоскоростните пътнически влакове в Китай е 350 км / ч. През септември миналата година подобни влакове започнаха да се движат по най-оживената жп линия Пекин-Шанхай. В рамките на един ден те превозват около 505 хиляди пътници. Дължината на железопътните линии в Китай е около 124000 километра, от които повече от 22 000 километра са пригодени за високоскоростни влакове.
Tweet |
|