EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Хамилтън с победа на „Нюрбургринг”

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Хамилтън с победа на „Нюрбургринг”

mail10:30 | 25.07.2011прегледи 424 коментарикоментари 0


F1 Racing България
Люис Хамилтън победи в невероятно оспорваното състезание на пистата „Нюрбургринг”, като успя да изпревари Алонсо и издържа на атаките на испанеца. Пилотът на McLaren се изстреля от втора позиция на старта и поведе колоната. Надпреварата предложи много оспорвана битка и постоянна смяна на лидерите до последните обиколки. „Всяка победа с специална, но енергията на всички в отбора, за да се реабилитираме след „Силвърстоун” беше невероятна, каза Люис на пресконференцията след състезанието. – Няма как да се чувствам по-добре. Не очаквахме да сме толкова бързи тук и отново трябва да похваля всички в отбора за прекрасно свършената работа. Спечелих едно от най-добрите състезания в кариерата ми, заради чудесната битка с Алонсо и Уебър. Бях най-бърз в първия и последния сектор, но губех време във втория и това не ми позволи да се откъсна в нито един момент от надпреварата. Гумите ме изненадаха много добре с представянето си. Не очаквах да са толкова издръжливи. Преднината на Red Bull все още е много голяма, но ние няма да се предадем и ще продължаваме да се развиваме.” Себастиан Фетел остана едва четвърти и може да се каже, че интригата за титлата остана жива.

Трибуните на „Нюрбургринг” бяха препълнени, а петнадесет минути преди старта заваля лек дъжд. Всички започнаха надпреварата със сухи гуми, въпреки водата в отделни сектори на пистата. На старта Люис Хамилтън успя да се справи с Марк Уебър, а Алонсо с Фетел. Във втората обиколка испанеца направи грешка и излезе в тревата. От това веднага се възползва световният шампион и си върна позицията. В следващите обиколки станахме свидетели на много красива битка между двамата, като пилота на Ferrari успя да задмине Фетел в 8-а обиколка. В опита си да си върне позицията, пилота на Red Bull се завъртя и бе застигнат от водещите борба за 5-а позиция Розберг и Маса.
Тежък инцидент претърпя Ник Хайдфелд. Немецът бе блокиран при опит да изпревари Себастиен Буеми и се удари в едно от рекламните пана до пистата. Лека грешка на Хамилтън в 13-а обиколка позволи на Уебър да го изпревари, но британеца си върна позицията само два завоя по-късно. От борбата се възползва Алонсо, който се залепи зад лидерите.
Първите спирания започнаха в 15-а обиколка с Марк Уебър. Стопът на австралиеца позволи на Алонсо да се залепи зад Хамилтън и старото съперничество бе подновено.
Две обиколки по-късно при механиците си минаха и Хамилтън, Алонсо и Фетел. Лидер на колоната се оказа Фелипе Маса, следван от Уебър. Обиколка по-късно и бразилеца спря в бокса и колоната поведе пилота на Red Bull. Спиранията в бокса позволиха на Маса да изпревари Фетел и двамата поведоха битка за 8-а позиция. Постепенно двамата успяха да се справят с Кобаяши и Петров, напредвайки в класирането. Първите трима успокоиха темпото, изчаквайки вторите спирания и разчитайки на грешка на съперниците.
Вторите смени започнаха отново с Марк Уебър в 31-а обиколка. Австралиецът постави отново комплект меки гуми, което означава тактика с четири спирания. Само обиколка по-късно същото направи и Хамилтън и успя да изпревари пилота на Red Bull. Двамата едва не се удариха при излизането на Люис от бокса. Алонсо опита да повтори тактиката на съперниците и успя, повеждайки колоната. Хамилтън го атакува два завоя по-късно и благодарение на по-загретите си гуми успя да си върне лидерската позиция. Люис направи поредица от най-бързи обиколки и успя да се откъсне на 3 сек от Алонсо.
Нещастие споходи Дженсън Бътън за второ поредно състезание, след като получи повреда в хидравликата и отпадна. Появиха се и съмнения за подобен проблем в болида на Хамилтън и британеца бе предупреден по радиото. Това незабавно се отрази на темпото му и Алонсо започна да топи разликата. Трафикът попречи на испанеца и постепенно ситуацията се върна по старому. Виталий Петров бе първия състезател, който постави гуми медиум, 13 обиколки преди финала.
Девет обиколки преди края Люис Хамилтън спря при механиците си за да постави гуми медиум. Алонсо реши да рискува и остана още две обиколки на пистата. Стратегията не проработи и испанеца се върна на трета позиция, зад пилота на McLaren и новия лидер Уебър. Австралиецът спря за последен път при механиците си три обиколки преди финала и се върна на трета позиция. Фернандо Алонсо опита да настигне Хамилтън, но усилията му се оказаха напразни и Люис постигна втората си победа, съживявайки битката за световната титла.
В парадната обиколка горивото във Ferrari-то на Алонсо свърши и той бе взет на стоп от Марк Уебър.

Класиране:

1. Хамилтън McLaren-Mercedes 1:37:30.334 часа
2. Алонсо Ferrari +3.980 сек
3. Уебър Red Bull-Renault +9.788
4. Фетел Red Bull-Renault +47.921
5. Маса Ferrari +52.252
6. Сутил Force India-Mercedes +1:26.208 мин
7. Розберг Mercedes +1 об.
8. Шумахер Mercedes +1 об.
9. Кобаяши Sauber-Ferrari +1 об.
10. Петров Renault +1 об.
11. Перез Sauber-Ferrari +1 об.
12. Алгерсуари Toro Rosso-Ferrari +1 об.
13. Ди Реста Force India-Mercedes +1 об.
14. Малдонадо Williams-Cosworth +1 об.
15. Буеми Toro Rosso-Ferrari +1 об.
16. Koвалайнен Lotus-Renault +2 об.
17. Глок Virgin-Cosworth +3 об.
18. Д’Aмброзио Virgin-Cosworth +3 об.
19. Рикиардо HRT-Cosworth +3 об.
20. Чандок Lotus-Renault +4 об.
НБО: Хамилтън, 1:34.302
Отпаднали:
Лиуци HRT-Cosworth 44 об.
Бътън McLaren-Mercedes 42 об.
Барикело Williams-Cosworth 23 об.
Хайдфелд Renault 10 об.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg