EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Хамилтън: ЧРД, мамо!

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Хамилтън: ЧРД, мамо!

mail10:40 | 14.11.2011прегледи 878 коментарикоментари 0


F1 Racing България
Пилотът на McLaren Люис Хамилтън спечели Гран при на Абу Даби. Хамилтън поведе още два завоя след старта, когато тръгналият великолепно Фетел спука гума и отпадна за първи път през сезона. Втори в състезанието завърши Фернандо Алонсо с Ferrari, а трети остана Дженсън Бътън, който не успя да поддържа темпото на най-бързите, заради технически проблеми със системата за възстановяване на енергия от спирането в първата половина на състезанието. Той изоставаше на четвърто място до предпоследната обиколка, в която Уебър влезе да смени меките си гуми и отстъпи на британеца мястото на подиума. Маса се завъртя няколко обиколки преди края и даде възможност на Нико Розберг да го доближи, но не и да го изпревари. Непосредствено зад Розберг, на 7-а позиция остана Шумахер. Десетката довършиха Сутил, ди Реста и Кобаяши.
Състезанието започна с невероятен старт на Фетел, който не остави каквито и да е шансове на конкурентите си. Водачите бяха преполовили първия сектор, когато камерите показаха болида с номер 1 да излиза от пясъка със спукана задна лява гума. Световният шампион все пак успя да стигне до бокса на Red Bull, но явно с цената на твърде деформирано окачване или други елементи, защото почти веднага загаси двигателя и отпадна за първи път през годината.
Без Фетел на пистата наблюдавахме доминиращо каране на Люис Хамилтън. Британецът не успя да отвори голяма разлика пред Алонсо, който още в първите километри мина пред Бътън. В 13-ата обиколка от радиото на Дженсън разбрахме, че кара без KERS. След финала той обясни, че това е пречило не само на правите, но и при спиранията, тъй като от системата зависи дали двигателя подпомага спирачките. С оглед на проблемите пилотът на McLaren бе видимо доволен, че е стигнал до подиума.
Фернандо Алонсо имаше най-голям да се бори за победата при вторите спирания в бокса, но излезе зад Люис и до края не се приближи достатъчно, че да атакува.
В Red Bull избраха странна тактика за Марк Уебър. Той изкара цялото си състезание с меките гуми и едва в предпоследната обиколка ги смени с твърди. По този начин подари на Бътън трудно извоюваното си място на подиума. Една от най-красивите битки през сезона беше тази между двамата в 15-ата обиколка. Феновете на Марк ще запомнят и борбата му с Фелипе Маса в 30-ия тур. Почитателите на бразилеца обаче нямат особени поводи за радост. Фелипе първи от фаворитите влезе в пита още в 16-ата обиколка. После се залепи зад Дженсън, но не се възползва от близостта си, за да използва системата за задно крило. Вместо това беше настигнат от Уебър. Когато двамата изпреварваха Алгерсуари и Малдонадо пилотите на Toro Rosso и Williams бяха съсредоточени в битка помежду си и не пропуснаха навреме двойката на Ferrari и Red Bull. През цялото състезание по-бързите пилоти имаха проблеми с трафика, комисарите няколко пъти наказваха пилоти с минаване през бокса и Малдонадо беше най-потърпевш.
В 42-ата обиколка Уебър изпревари Бътън в поредната ситуация, която показа, че само Маса и Хамилтън са толкова неотстъпчиви, че постоянно да се удрят. Последните обиколки бяха типични за „Яс Марина“ – без особени емоции, като изключим великолепните гледки от острова, хотела и пристанището с яхтите.
С победата си в Абу Даби Люис Хамилтън изравни 3-те успеха през сезона на Дженсън Бътън. Въпреки победата си Люис вече няма шансове за второто място в генералното класиране. Там битката остава между Бътън (255 т.), Алонсо (245 т.) и Уебър (233 т.). Друга интересна промяна в класирането е, че 10-ото място на Кобаяши позволи на Sauber да дръпне с точка пред Toro Rosso за седмото място при конструкторите.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg