АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Хлябът е 20% по-скъп
Няма промяна в цените на хляба и хлебните продукти, които хлебозаводът на "Демеа 2010" ООД в Кюстендил доставя на своите контрагенти. Това каза за БТА управителят на най-големия производител в града Росен Алвев. По думите му хлябът обаче ще поскъпне с минимум 20 процента за крайните клиенти заради възстановената от 1 януари 2025 г. ставка на ДДС, която трябва да се начисли.
Той посочи, че в момента в цената не са калкулирани увеличените цени на електроенергията и газа, както и повишената осигурителната тежест. "Хлябът си остава най-евтината и качествена чисто българска продукция", посочи Алвев и допълни, че според него все пак може търсенето да намалее заради увеличената цена за крайния потребител.
Доставната цена на хляба и закуските е повишена с 20 процента, каза Росица Спасова, управител на семеен хранителен магазин.
"Обикновено когато попиташ защо е по-висока цената на каквото и да било, казват "всичко се вдига". Не ти дават конкретни обяснения", поясни Спасова. Тя допълни, че надценката, с която продават продуктите в магазина, не е увеличена. По думите ѝ клиентите са информирани и са наясно с причината за поскъпването. Спасова не очаква повишената цена да се отрази на търсенето на хляб и закуски. По нейните наблюдения при повишаване на цените на основните хранителни продукти има недоволство, но след това хората свикват.
С около 20 % по-висока e цената на хляба във Варна, показа репортерска проверка на агенцията в магазинната мрежа. В зависимост от производителя цената на типовия хляб е минимум 1,75 лева. „Добруджа“ може да се купи и за 1,55 лева, като хлябът е 650 грама. „България“ вече е над 2 лева. Пълнозърнестият е поне 2,40 лева, а цената на специалните хлябове надхвърля 3 лева.
Производителите повишиха стойността още от 1 януари, защото данък добавена стойност бе отново увеличен на 20 %, коментира за БТА Димитрина Иванова, директор на завод „Денислав“ в Белослав, който е един от най-големите производители в региона. По думите ѝ новите цени не отразяват повишенията на ток, газ, брашно. Иванова подчерта, че всички производители се стараят да задържат цените, тъй като това се отразява на потребителите. Според нея по-сериозните надценки слагат всъщност търговците и това допълнително натоварва клиентите.
Tweet |
|