EUR 1.9558
USD 1.8157
CHF 2.0822
GBP 2.3511
CNY 2.5324
you tube
mobile version

Хотелите в зимните курорти - скъпи и празни

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Хотелите в зимните курорти - скъпи и празни

mail09:30 | 01.12.2009прегледи 892 коментарикоментари 0


Скъпи и полупразни се очертава да бъдат курортите ни през настоящия зимен сезон, съобщава БТА, позовавайки се на информация на експерти в туристическия бранш.
По данни на туроператори цените в българските курорти за зимния туристически сезон са по-високи от тези в Австрия. В момента за 7 дни в австрийски курорти, които откриха предсрочно сезона, без осигурен транспорт, се плаща около 390-400 евро. У
нас само една нощувка в четиризвезден хотел струва от 95 до 200 евро.
Отделно трябва да се плаща за удоволствието да се карат ски.
Миналия сезон дневната карта в Банско излизаше около 25 евро, а за целия сезон - 370 евро. Цената на лифт картите в Боровец беше 55 лв.,  а в Пампорово се плащаше по 51 лв. на ден. За сравнение в италиански, австрийски и швейцарски курорти цените
се движат между 28-35 евро за дневна карта.
Цените на лифт картите да са съобразени със сезона, като през по-слабия зимен сезон и през седмицата те да са по-евтини, предлага Димитър Попов, член на Контролния съвет на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти и управител на
"Пингуин Травъл". Получава се така, че цената на нощувката през март е 20 лева, а лифт картата - 50 лева, което не се прави в повечето от европейските планински дестинации. Засега концесионерите на лифтовете и пистите в трите големи курорта
Банско, Боровец, Пампорово обещават да запазят цените, без да бъдат обаче категорични. Най-вероятно те ще изчакат кой първи ще обяви цените си за зимния сезон 2009/2010 г.
Въпреки високите цени от Българската туристическа камара съобщиха, че за предстоящия зимен сезон са се записали с около 5 на сто повече чужди туристи в сравнение с миналия. Най-добре се движели записванията за Банско, след това за Боровец и Пампорово. Очаква се зимният сезон да бъде спасен от руснаци,
сърби и македонци.
Според шефа на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов в Банско през тази зима няма да има среден сегмент, а ще се предлагат пакети само за евтини и скъпи хотели.
На летище Пловдив вече не кацат чартъри и това ще се отрази негативно върху пътуванията към Пампорово, но може отчасти да се компенсира с отварянето на граничните пунктове към Гърция, смята експертът. Новата политика на най-големия родопски район, който вече предлага нови продукти, се преориентира към семейните туристи с деца, обяснява Драганов.
През следващата година леглата в родните ни хотели ще бъдат с 200 000 по-малко, което е около една пета от всички, коментира Румен Драганов. От наличните малко над 1 млн. легла те ще паднат до около 800 000, прогнозира той.
Свиването на легловата база се дължи на тежкото положение на част от хотелиерите. В момента са обявени за продажба 700 хотела, уточни той. Според него повечето от техните собственици предпочитат да ги държат затворени, за да не трупат загуби. Тази
тенденция започнала да се проявява през тази година, но през следващата ще бъде още по-ясно изразена. От бранша се надяват, че със свиването на базата ще се увеличи заетостта в останалите хотели и ще се повиши средният приход до към 45-47 лв.
Държавата ще отдели само 4,4 млн. лв. през 2010 г. за политиката в туризма, пише в проектобюджета на Министерството на икономиката, енергетиката и туризма. Около 1,2 млн. лв. ще бъдат похарчени, за да се подобрят регулациите в сектора.
През 2010 г. ще се изготви нов Закон за туризма, ще се направи туристическото райониране, а до 2012 г. ще се приемат и пет програми за развитие на специализирани видове туризъм. В програмата на правителството се предвижда намаляване на
категоризираните туристически обекти от 1200 до 350 през 2012 г., както и на регистрираните туроператори и турагенти от 240 до 90 през 2012 г. През 2011 г. ще се актуализира Националната стратегия за развитие на туризма и ще се изработи маркетингова и рекламна стратегия. За позиционирането на България като
по-висок клас дестинация ще се използват 32 млн. евро за туристическа реклама по ОП "Регионално развитие".



 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg