АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Храната и животните, които ни я дават
Мляко и млечни продукти купуват всеки ден или почти всеки ден 32,9% от анкетираните в национално представително проучване на "Сова Харис". Всяка седмица мляко пазаруват 58,8 %, а едва 3,3% са посочили, че въобще не купуват този тип продукти за дома си.
Националното представително проучване е за обществените нагласи сред хората над 16 години по теми, свързани със защита на животните. То е направено между 15 юни и 12 юли тази година по метода на онлайн анкетата и е обхванало 1503 лица. Възложител е Сдружение с нестопанска цел „Кампании и активизъм за животните в индустрията“ (НСЦ КАЖИ) и е реализирано от агенция „Сова Харис“.
Кокоши яйца слагат на трапезата си всеки ден или почти всеки ден 4,1%, всяка седмица или почти всяка седмица -76,7%, сочат данните. „Въобще не купувам“ са отговорили 3,1%.
Всеки ден купуват месо -14,5%, всяка седмица или почти всяка седмица - 65,6% , а 9% са посочили, че не купуват.
Зеленчуци купуват всеки ден или почти всеки ден 16,6% от участниците в проучването, а всяка седмица или почти всяка седмица – 68,1%.
Общо 37,1% от анкетираните заявяват, че за тях са важни условията на отглеждане на кокошките носачки, когато избират яйца. За 28,8% от анкетираните са по-скоро важни условията на отглеждане на кокошките. За 7,1% това няма значение, сочат данните.
Според 19,7% най-разпространеният метод за отглеждане при производството на яйца в България е подово – в халета с 1 кв. м пространство на всеки девет кокошки. Други 25,5% от анкетираните посочват, че това е в клетка – по 0,06% кв. м на кокошка в клетка с тесен под.
Според 7,7% кокошките се отглеждат свободно, а според 5,7 на сто – билогично. От анкетираните 41,3% са отговорили, че не знаят или са оставили въпроса без отговор.
„Изобщо не обръщам внимание“ на типа отглеждане на кокошки при покупка на яйца са отговорили 43,6%. За 21,6 на сто изборът е свободно отглеждане.
Анкетата засяга и темата с насилствено угояване на животни. Проучва и нагласите за фермите за ценни кожи.
Tweet |
|