EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Хранително - вкусовата индустрия стабилна след кризата

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Хранително - вкусовата индустрия стабилна след кризата

mail12:11 | 03.02.2010прегледи 690 коментарикоментари 0


Финансовото състояние на фирмите в хранително-вкусовата промишленост е стабилно, а повечето от тях дори са увеличили печалбата си през 2009 г. спрямо 2008 г.
Това сочат данните от изследване на компанията за човешки ресурси "Job Tiger", извършено съвместно с агенцията за маркетингови изследвания "Ноема", цитирано от БТА.
Обърнахме се към една четвърт от всички фирми в хранително-вкусовата промишленост с годишен оборот над 100 000 лв., направени са 300 интервюта, като структурата на извадката отговаря на структурата на бранша, обясни Дивил Кулев - директор в "Ноема". Той посочи, че събраните данни са статистически значими и изследването има претенция да е представително.
Анкетираните ръководители на фирми са запитвани за финансовото състояние на компаниите и за отражението на кризата върху работата им, както и за политиката им по отношение на човешките ресурси.
По-малките фирми се оказват по-засегнати от кризата, отколкото големите, коментира резултатите от проучването Кулев.
Загубата на обороти в изследваните фирми е минимална - около 3 процента.
Средно 6 процента са съкращенията на персонал в сектора, сочат данните от анкетата. Около половината от анкетираните фирми са увеличили пазарния си дял в страната, 48
процента са увеличили продуктовото си фолио, а около 20 на сто са разширили и пазарите си в чужбина, съобщи Кулев.
Изследването е разглеждало отделно фирмите в "топ 25" на сектора - това са 25 процента от компаниите, имащи най-големи обороти през 2009 г. и формират над 75 на сто от оборота на всички фирми в страната, които преработват и произвеждат храни,
обясни анализаторът. 90 на сто от тези най-големи фирми са отговорили, че имат стабилни позиции на пазара и не усещат толкова явно влиянието на кризата. За 14 процента от тези фирми в "топ 25" кризата дори се е оказала възможност да разширят и
утвърдят дейността си, показва изследването. Повече от 80 на сто от общо запитаните фирми обаче са отговорили, че се чувстват засегнати от кризата.



 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg