АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Цветовете в рекламата
Цветовете в рекламата винаги са интензивни, за да привличат вниманието. Колкото е по-чиста стойността им, толкова по-силно действат, обяснява художника Милкана Мескин. И се аргументира с пример: „Защо въпреки информираността ни за качеството на храната в McDonald’s, там винаги е пълно с хора? Логото на бранда е жълто и червено. Червеното привлича и казва „Вземи ме!“, а жълтото задейства функциите на храносмилателната система, на човек му се напълва устата и … масовият потребител нахлува целеустремено да си даде парите за аптечната индустрия”.
Изследване на 100 бранда в света анализира цветовете в логата на фирмите. Резултатите показват, че най-популярният цвят е синият с 33%, след него са черният 29% и белият/сивият 28%, а на четвърто място се нарежда жълтият цвят с 13%. Компаниите използващи един или два цвята за своето лого са 95%, а едва 5% са тези, които използват повече от два цвята за своя дизайн. 41% от компаниите предпочитат да брандират само с текст в определен цвят, а 9% от брандинга на фирмите изобщо не включва името на компанията, т.е. „комуникират“ само с цветове.
Огромното влияние на цветовете може да бъде подкрепено с още един пример. Heinz пуска в продажба нов вид кетчуп и продажбите са нечувани – седем милиона продадени бутилки само за седем месеца. Тайната на успеха не е в по-различния вкус, а в зелената опаковка.
Изследвания доказват, че решението на клиента да закупи даден продукт е базирано между 60% и 80% на цвета му. Което означава, че изборът на цвят е ключов за успеха или провала. Маркетингови проучвания са насока за подходящите цветове според бизнеса.
Ето как ни въздействат цветовете:
Червен – провокативен цвят, грабва вниманието, повишава сърдечния пулс и стимулира апетита Поради това често фигурира в логата на продукти от хранително-вкусовия бранш, но също технологични и автомобилни компании. Пример Coca-Cola.
Жълт –цвят, асоцииращ се със слънце, топлина, надежда и оптимизъм. Стимулира креативността, мотивира към действие. Използван за брандиране на хранителни продукти и от енергийни компании. Може да се приеме, че се използва и за привличане на вниманието от дискаунт магазини. Пример Penny, Lidl.
Оранжев – свързва се с жизненост и енергия, игрив, вълнуващ и приятелски цвят. Внушава обвързаност и голям брой потребители. Пример Orange, EasyJet.
Зелен – цветът на спокойствието. Вдъхва свежест, ведрост, асоциира се с природата, внушава здраве и растеж. Освен това е цветът на парите, което създава чувство на доверие и значимост. Използва се от енергийни компании, финанси и хранителни продукти. Пример Starbucks Coffee.
Син – студен цвят, създава усещане за безкрайност и простор, тъй като се свързва с небето и океана. Символ за високо качество. Асоциира се със сигурност. Има доказан болкоуспокояващ ефект, поради което се използва в болници и лекарски кабинети. Присъства в логата на енергийни, финансови, технологични и авиокомпании. Пример Intel.
Лилав - студен цвят, мистичен и елегантен, символ на сантименталност и заможност. Предизвиква усещане на носталгия. Използва се в технологичния свят, финансите и здравните услуги. Когато е опаковка на шоколадови изделия, внушението е изящност и лукс. Пример Milka.
Черен – класически цвят, символ на престиж, изтънченост и лукс. Използва се от компании за дрехи и обувки, технологични и автомобилни компании. Пример Emporio Armani.
Бял – символ на чистота, благородство и високо качество. Използва се в здравни заведения, за производството на дрехи и детски играчки, както и на технологични продукти. Пример смартфони Apple.
Във всички случаи цветът трябва да бъде внимателно подбиран според съответния продукт или бизнес. По принцип зеленият цвят подпомага развитието и просперитета, регулира процесите, носи ускорение и подпомага решаването на финансови и социални въпроси и затова е подходящ при стартиращ бизнес. Изключително важна е дозата, характеристиките на цвета, къде, колко, как и защо се използва цветното решение. Всяко прекаляване носи обратен ефект.
колаж:EconomyNews.bg
Tweet |
|