EUR 1.9558
USD 1.8287
CHF 2.0878
GBP 2.3501
CNY 2.5473
you tube
mobile version

Цената е основен критерий за покупка при българите

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Цената е основен критерий за покупка при българите

mail09:55 | 30.12.2009прегледи 826 коментарикоментари 0


По празниците има по-голямо търсене, по-голямо сключване на сделки и вероятност за повече закононарушения, коментира председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Дамян Лазаров във връзка с кампанията на комисията за безопасна Коледа, цитиран от агенция Фокус.
„Трябва да отчетем, че тази кампания е полезна, защото обостря вниманието на потребителите. От друга страна, припомня задълженията на вносителите и търговците. Кампанията се провежда за трети път и има развитие. Потребителите стават по-активни и това се вижда от жалбите и сигналите, които вървят към контролния орган. Има и една тенденция положителна при търговците – тенденция за подобряване на диалога между търговец и потребител. За това говори и самият факт, че имаме все повече решени жалби, които са вследствие предявяване на рекламация на потребители за несъответствие на договора относно закупена стока спрямо съответния търговец. Наблюдава се, макар и слаба, тенденция за намаляване на нарушенията като цяло”, обясни Лазаров.
Цената е един от основните критерии при избор на стока. Цел на кампанията е да промени това и цената да е част от критериите, а потребителят да вземе предвид и други акценти, посочи председателят на КЗП.
Има развитие в посока на потребителската култура на българина. „Този процес ще продължи. Имаме и потребители, които по-често могат да се възползват от правата си, има и други, които се отдават на риска, предоверявайки се на търговеца без да имат пълно основание да направят това”, каза Лазаров. Според него има да се работи в посока на това българинът не само да знае потребителските си права, но и да могат да се ползват тези права и да се носи отговорност от ползването. „Тези права дават възможност да направим информиран избор и в последствие да знаем, че купувайки тази стока, ние трябва да я ползваме, а не може да я връщаме, ако има съответствие на договора. Само при несъответствие на договореното можем да се възползваме от правото на рекламация”, обясни Дамян Лазаров.

 

 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg