АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Цените на произведените от Litex Motors автомобили
На 10 юни на изложбения щанд на Litex Motors и Great Wall Motors (GWM) на Автомобилен салон София 2011, се състоя официалната премиера на автомобилната марка Great Wall за България. През есента на 2009 г. българската компания и най-големият частен китайски автомобилостроител GWM подписват договор за сътрудничество. На база на него в България стартира изграждане на завод за производство на автомобили Great Wall. Предлагаме интервюто за Economynews.bg с Кирил Георгиев, межиджър реклама и PR на Litex Motors.
Марина Панчева
Г-н Георгиев, кога се предвижда официалното откриване на производствените мощности на завода в България и съответно кога се очаква да е готов първият автомобил?
Кирил Георгиев: Всеки момент ще започне монтажът на поточните линии на завода, които вече пристигнаха. Всичко се развива по план и очакваме самото производство да стартира в края на тази година – тогава ще е готов и първият произведен от завода Литекс Моторс автомобил.
Какви модели първи ще са произведени тук?
К.Г. Производството ще стартира с три модела - малък пътнически автомобил, който се казва Voleex (Волекс), пикап с двойна кабина за пътниците Steed (Стийд) и с така наречения всъдеход Hover (Ховър). Това са трите модела, с които компанията ще започне. Естествено в процеса на развитие на завода ние предвиждаме да обогатяваме нашата гама от автомобили, които ще предлагаме на потребителите не само в България, но и в целия Европейски съюз и цяла Европа.
Ясни ли са вече цените на автомобилите, на които ще се продават в България?
К.Г. Цените са ясни, като специално за премиерата на марката за България сме предвидили ограничена серия от 200 автомобила на пътническия автомобил Voleex на цена малко под 16 000 лв. с ДДС, с най-високо оборудване, с 5 години гаранция. При пикапа Steed - цените започват от 24 500 лв. с ДДС, в зависимост какво е оборудването, дали 4x4 или дизелов вариант и т.н. Автомобилът се предлага също с 5 години гаранция и има възможност за ползване на данъчен кредит. При високопроходимия Hover цените започват от 28 700 лв. с ДДС, в зависимост от оборудването. Тук отново имаме 5 години гаранция и възможност за данъчен кредит.
Тествани ли са автомобилите на българските пътища?
К.Г. Да, тествани са. Ние дори ползваме такива служебни автомобили. Отзивите са много добри, както от нас, така и от колеги и хора, които са се качвали на колите. Дори в момента правим тест-драйв за желаещите посетители на нашия щанд, които са много доволни от поведението и изпълнението на автомобилите. Важно е да подчертаем, че всички наши автомобили ще бъдат предлагани с 5 години гаранция, а иначе всяка една кола отговаря на съответните изисквания на законодателството на Европейския Съюз. Нашите партньори Great Wall са единствената частна компания в Китай, която има сертификат за типово одобрение на своите продукти за ЕС и това е единствената, частна компания, която към настоящия момент продава продукти в ЕС.
Как ще разсеете скептичните нагласи на българския потребител към продукти от Китай, особено предвид факта на ниската цена на автомобилите?
К.Г. Като цяло нашето предизвикателство ще бъде да наложим нова марка както Great Wall в България. Тази марка има своята история и традиции. Автомобилите Great Wall ще се правят в България, от българи, от наши млади инженери. Това което искам да заявя е, че ние вярваме в качеството на продуктите, които ще предлагаме. Те ще бъдат с едно от най-доброто съотношение цена-качество на пазара и ниво на оборудване. От тази гледна точка, те ще се предлагат и с дълга гаранция, което само по себе си говори за самото качество и издръжливост на автомобилите. Дори наскоро на провелото се изложение в Шанхай, нашият партньор представи голяма гама от автомобили, които се радваха на огромен интерес, а посетителите имаха възможност за пореден път да се убедят в в качеството и добрия дизайн на автомобилите.
Да смятаме ли, че заводът в България е трамплин за Great Wall към европейския пазар?
К.Г. Да може да се каже, България сама по себе си е на кръстопът между Европа и Азия, а това е една добра възможност за навлизане на нашите партньори на Европейските пазари. Продуктите, които ще произвежда Литекс ще се предлагат не само за ЕС, но и за цяла Европа. От друга страна в България има доста добри, квалифицирани кадри, в които ние вярваме, в техния потенциал за развитие. Трябва да им се даде шанс за реализация и точно на това залага самата компания. През пролетта нашите инженери от основния екип, който ще участва в производството на автомобили, проведе обучение в заводите на Great Wall в Китай, което продължи близо два месеца. Обучението беше производствено и управленско, като дори те имаха възможности и да сглобят малък автомобил, което е прецедент за последните 20 години.
Колко коли ще бъдат произведени първоначално?
К.Г. Засега не мога да отговоря, но постепенно заводът ще използва своя максимален капацитет, който ще бъде е 50 хил. автомобила годишно. В процеса на развитие на завода очакваме в него да работят около 2 000 души. Заводът е на площ от 500 дка и ще бъде един от най-модерните.
Правено ли е проучване на възможностите на пазара, както и знаете ли какви са предпочитанията на българските потребители?
К.Г. Според нас българинът търси доброто съотношение цена-качество. За нас е много важно да предложим достъпен автомобил не само в България, но и в останалите страни на Европа. Както знаете България е начело на класацията за внос на коли втора употреба, което само по себе си застрашава околната среда, а потреблението на такива автомобили от хората е свързано с много разходи и несигурност.
Всичко модели ли ще бъдат изнасяни са Европа?
К.Г. Всички модели, които ще произвежда Литекс Моторс ще се изнасят и ще се предлагат в цяла Европа, но не бих могъл да се ангажирам с това какви ще бъдат цените на останалите пазари.
Кои ще са марките - преки конкуренти на произведените от вас автомобили? Както е известно най-продаваните коли тук са Peugeot?
К.Г. За конкуренцията не бих искал да говоря в момента, тъй като ние въвеждаме нова марка на пазара. Целта ни е да предложим добър продукт на пазара. Но това, което искам да кажа е, че нашите автомобили по нищо не отстъпват на корейските и японските в съответните сегменти.
Предвижда ли Litex Motors рекламна кампания, за да запознае пазара с продуктите си?
К.Г. Да ние обмисляме такава кампания, но тя ще бъде обвързана със стартирането на самото производство. Първоначално само за България, но с разширяване на нашата дилърска мрежа в страната и в чужбина и там планираме известни активности.
Снимка:личен архив
Tweet |
|