EUR 1.9558
USD 1.8157
CHF 2.0822
GBP 2.3511
CNY 2.5324
you tube
mobile version

Централна гара Пловдив с концесионер

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Централна гара Пловдив с концесионер

mail07:10 | 07.03.2013прегледи 502 коментарикоментари 0


Правителството в оставка определи след провеждането на открита процедура ДЗЗД „Железопътна гара – Пловдив” за концесионер на Централната ж.п. гара в Пловдив. Офертата на обединението и обвързващото предложение към нея отговарят на изискванията на Закона за концесиите, Правилника за прилагането му и на посочените в документацията за участие критерии. Това съобщи правителствената информационна служба. Цел на концесионирането на обекта е обезпечаването на достатъчни по размер свежи инвестиции от страна на частния сектор, с възможност за дългосрочно развитие на гарата по европейските и международни норми и стандарти за подобен род обекти – въвеждане на нови технологии и ноу хау в управленския подход на ж.п. гарите. В тази връзка целесъобразността и законосъобразността на концесията са обосновани с привличането на финансово стабилен инвеститор, който да поеме изцяло прехвърлените му от държавата рискове, свързани със строителството, експлоатацията, поддръжката и управлението на Централна железопътна гара Пловдив, вкл. реставриране и консервиране на приемното здание на гарата, пазарния и екологичния риск при осъществяване на стопанските дейности и предоставяне на услуга от обществен интерес, както и рисковете по възстановяването на обекта в случай на настъпило форсмажорно събитие.
Концесионерът ще изпълнява дейности за благоустройство, хигиена и обществен ред, охрана и безопасност, информационно обслужване и др. Гаровия комплекс ще придобие облика на многоцелеви център за услуги с преустройване на съществуващото комуникационно съоръжение в комплексен транспортен възел, осигуряващ различни по вид транспортни услуги. Ще се акумулират необходимите инвестиции както за модернизация и разширение на съществуващия сграден фонд, прилежащата инфраструктура и прилежащите съоръжения, така и изграждането на нови подобекти, в центъра на които естествено да се вписва приемното здание на ж.п. гарата като паметник на културно-историческото наследство.
Инвестициите, които обединението ще направи за срока на концесията, са в размер на 11,2 млн. лв. без ДДС, като за първите четири години вложенията трябва да са 9 850 000 лв. Размерът на годишните концесионни плащания е съставен от две части – фиксирана и променлива. През първите четири години фиксираната част е 290 000 лв. годишно. След този срок тя става 412 000 лв., като на всеки три години ще се индексира с общия инфлационен индекс на страната по данни на НСИ с натрупване за периода. Променливата част е в размер на 16 на сто от нарастването на общия размер на брутните приходи от всички дейности за текущата година и надхвърлящи базовите приходи от 1 812 000 лв. Върху сумите на концесионните плащания се дължи ДДС.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg