АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
ЦИЕ гореща точка за молове
В Европа общата отдаваема площ на търговските центрове към 1 януари 2014 г. е приблизително 154 млн. кв.м.
Средно за Европейския съюз към същата дата е имало 268,7 кв.м търговски площи на хиляда души. Първото място се държи от Норвегия с 661,1 кв.м на хиляда души.
В Европа строителството е нараснало съществено във втората половина на 2013 г., когато са били въведени в експлоатация 3,6 млн. кв.м, два пъти колкото завършените площи през първите й шест месеца.
Франция остава най-големият пазар със 17,3 млн. кв.м, следвана от Великобритания с 16,93 млн. кв.м и Русия с 16,86 млн. кв.м. До края на настоящата година се очаква Русия да измести Великобритания от първото място. Тя дори би могла да стане първа, ако мнозинството от очакваните проекти бъде завършено. Около 2,6 млн. кв.м се очакват в Русия през 2014 и 2015 г., включително най-големият търговски център в Европа – „Авиа парк“ в Москва (235 хил. кв.м).
Русия държи и първенството при обема търговски центрове в строеж. Турция е на второ място с 2,2 млн. кв.м до края на 2015 г.
„Централна и Източна Европа се очаква да остане гореща точка за строителството с две трети от всички площи в Европа, предвидени за завършване през 2014 и 2015 г. – съответно 6,8 и 4,2 млн. кв.м. Все пак новото строителство за 2015 г. може да бъде повлияно от геополитическите притеснения, така че част от проектите да се отложат за следващата година“, коментира Мартин Махмути, старши инвестиционен анализатор в Cushman & Wakefield.
Tweet |
|