EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Чалга - културата - българска специфика

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Чалга - културата - българска специфика

mail15:01 | 21.07.2009прегледи 824 коментарикоментари 0


Интервю на Антоанета Ненкова, Deutsche Welle

През последните години качеството и ефективността на традиционните масмедии намалява навсякъде по света. Интернетът като медия и като дял от рекламата нараства бързо. Това е факт и за медийния пазар в Германия, коментира пред Deutsche Welle журналистът Дирк Фьоргер* от германската фондация "Конрад Аденауер".
През последните години във Федералната република ефективността на телевизията спада, поради голямо пренасищане и фрагментирана аудитория. Младите не гледат новини. Телевизията привлича с предавания от типа риалити или с кастинг - шоута.

Антоанета Ненкова: Такъв е медийният пейзаж в Германия. А каква е спецификата на медийната среда в България?

Фьоргер: Чалга-културата е сред българските медийни специфики. Телевизията привлича с чалга, пресата в България става все по-булевардна в последните години. Но най-големият проблем е неясната собственост на българските медии. В Германия е ясно кой притежава частните медии, въпреки че винаги има "тайни кръстосани връзки". Невъзможно е да се прави разследваща журналистика в медии със съмнителна собственост. Затова и журналистиката, която се прави в България, изкривява представата за политика и икономика. Българските репортери често смесват собствените представи за нещата с независимата оценка, а текстове на пи-ари заменят журналистическите. Може би заради всичко това българските медии не се вземат на сериозно.

Антоанета Ненкова: Каква е ролята на медиите в Германия?

Фьоргер: В Германия медиите са реална четвърта власт. Медиите трябва да се поддържат една друга. Нито един съдия или политик не би издържал на натиска - всяка сутрин или всяка вечер от страниците на вестниците или от ефира да се казва, че е постъпил нередно. И това трябва да се прави от всички медии за по-дълъг период от време. Да се повтаря и обяснява на обществото. Най-силното оръжие, което имат журналистите, е да показват и казват нещата такива, каквито са. Ако българските медии искат статута на четвърта власт, трябва да са единни.

* Д-р Дирк Фьоргер е ръководител на Медийна програма за Югоизточна Европа на Фондация "Конрад Аденауер'. Със стаж като журналист и като специалист в сферата на "Връзките с обществеността". Фьоргер бе един от лекторите на семинар за български журналисти, организиран в началото на месеца в Копривщица.



 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg