EUR 1.9558
USD 1.8157
CHF 2.0822
GBP 2.3511
CNY 2.5324
you tube
mobile version

Частично възстановяване на европейските пристанища

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Частично възстановяване на европейските пристанища

mail17:06 | 18.11.2022прегледи 650 коментарикоментари 0


След значителния спад от 45 на сто в броя на пътниците, използващи морски превоз от и до пристанища в Европейския съюз през 2020 г., през 2021 г. броят на пътниците се е увеличил, отбелязвайки частично възстановяване от спада, регистриран по време на пандемията. Това показват най-новите данни на европейската статистическа агенция Евростат, публикувани днес на сайта й.

През 2021 г. в сравнение с пандемичната 2020 г. броят на пътуващите от и до пристанища в Евросъюза,  се е увеличил с 16 на сто до 267,9 милиона души. Все пак броят на пътниците остава значително под нивата, наблюдавани преди пандемията през 2019 г., спрямо която с 36 на сто по-малко пътници са използвали морски превоз миналата година.

Месина остава най-голямото пътническо пристанище в ЕС 

Южното италианско пристанището Месина е останало най-голямото пътническо пристанище в Съюза през 2021 г., като е обслужило 8,3 милиона пътници. След него сред най-големите пътнически пристанища в ЕС се нареждат Реджо ди Калабрия, Италия (8,1 милиона пътници), както и трите гръцки пристанища Пирея, Палукия и Перама (с по 5,9 милиона пътници за всяко).

20-те най-големи пътнически пристанища в ЕС общо са обслужили повече от 34 на сто от общия брой пътници, използващи морски транспорт от и до пристанищата на страните членки. Спрямо 2019 г. обаче всички те са отбелязали значителен спад на пътническия трафик през миналата година, с изключение на две италиански пристанища - Пиомбино (+2 на сто) и Изола д'Елба (+3 на сто). 

Общият тонаж на товарите от стоки, обработени от пристанищата на ЕС, частично се е възстановил 

Общото брутно тегло на стоките, обработени в пристанищата на Съюза миналата година, се оценява на 3,5 милиарда тона, което е увеличение от 4 на сто в сравнение с 2020 г., когато отново на годишна основа показателят намаля със 7 на сто заради ефектите от пандемията от коронавирус и въведените ограничения.

Въпреки че морският транспорт на товари е показвал признаци на възстановяване през 2021 г., показателите му все още са били по-ниски от предпандемичните равнища.

Нидерландия е останала страната от ЕС с най-голям обем на морския си товарен транспорт през миналата година. Тогава нидерландските пристанища са обработили 590 милиона тона стоки (+32 милиона тона в сравнение с 2020 г.), или 17 на сто от общия обем на стоките в ЕС, превозвани чрез морски транспорт, а на второ и трето място са били Италия и Испания, всяка с по 14-процентов дял от общия обем на стоки.

По отношение на брутното тегло на обработените стоки и по отношение на обема на обработените контейнери в пристанищата Ротердам (435 милиона тона), Антверпен (216 милиона тона) и Хамбург (111 милиона тона), разположени на брега на Северно море, са запазили позициите си на трите най-големи пристанища в ЕС през 2021 година спрямо година по-рано.

За същия период броят на обработените товари е намалял най-много в гръцкото пристанище Пирея (-10 на сто), испанското Алхесирас (-6 на сто) и литовското Клайпеда (-5 на сто). В контраст, обработените товари са се е увеличили най-много в Зеебрюге, Белгия (+27 на сто)  и в Констанца, Румъния (+26 на сто).

БТА


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg