АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Частни медии финансирани от кабинета "Станишев"
Комуникационната стратегия на България е струвала близо 3.5 млн. лв. от бюджета за три години до края на 2008, съобщи в петък по време на парламентарния контрол премиерът Бойко Борисов.
Целта била да се създаде положителен образ на страната, както и широко да се отразява работата на институциите при интеграцията на България в ЕС.
Според данни на премиера 2.4 млн. лв. са платени на австрийския лобист Петер Хохегер, който е имал задача да представи България в положителна светлина пред общественото мнение на ЕС.
В рамките на рамките на правителствената кампания "Сто години Независимост", проведена през 2008, без посочени критерии са раздадени сериозни суми на електронни медии и частни телевизионни продуценти.
Продуцентската компания "Дрийм тийм продакшън" на Евтим Милошев и Любо Нейков са сключени договори на обща стойност 1 705 200 с ДДС за "производството на тв поредица".
Средната цена на епизод е излязла 65-70 хил. лева при реална стойност на подобно предаване между 3 и 5 хил. лв.
За 12 предавания на Росен Петров от поредицата "Операция "Слава" са дадени 835 хил. лв., а за друга тв поредица "Урок по родолюбие" (с водещ Георги Стайков) са отпуснати 777 600 лв.
На бТВ са отделени 193 161 лв., на БНТ -185 295 лв., на Нова ТВ - 188 330 лв., на Дарик радио – 180 хил. лв., на агенция "Фокус" - 360 хил. лв, на БНР - 150 246 лв.
Според Борисов огромни възнаграждения по граждански договори са получили членовете на комисията, раздавала средствата по Комуникационната стратегия.
Хонорарите на член на комисията са били между 11 хил. и 14 хил., като сред облагодетелстваните е и известният Азер Меликов, съветник на бившия премиер Сергей Станишев.
Tweet |
|