EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Четири варианта за Креснеското дефиле

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Четири варианта за Креснеското дефиле

mail07:30 | 04.11.2016прегледи 1668 коментарикоментари 0


Ако не започнем строителството на АМ „Струма“ през Кресненското дефиле най-късно през 2018 г. рискуваме да загубим цялото безвъзмездно европейско финансиране за проекта. Предупредих за този риск местната власт, бизнеса и обществеността на Благоевград по време на форума „Региони в растеж“. Това отбелязва в профила си във Фейсбук министър Лиляна Павлова. Ето още какво отбелязва тя:

”В момента работим по 4 варианта на проект за преминаване на аутобана през Кресненското дефиле, като част от стандартната процедура по изготвяне на необходимите екологични оценки, финансови и технически анализи. На национално ниво, експертите които работим за избора на най-доброто трасе, ни предстои да направим оценка на четирите проекта, да окомплектоваме документите и да проведем процедурите по обществено обсъждане и Оценка на въздействие върху околната среда. На тази основа ще започнем проектиране на отсечката и избор на изпълнител, за да изградим този участък. Надявам се да получим положителна оценка по ОВОС, след което ще подадем апликационната форма за финансиране пред ЕК. Искам да подчертая, че ние, а не Европейската комисия, избираме трасето, което трябва да отговаря на определени критерии – технически, екологични, финансови и др. В малкото време, което имаме, трябва максимално бързо да изберем най-доброто решение за преминаване, съобразявайки се с всички изисквания. Имаме компромисно решение, което удовлетворява изисквания на всички участници в процеса и е същевременно безопасно за строителство, експлоатация и щадящо околната среда. Това е вариантът с изграждане на алтернативно трасе, което заобикаля дефилето за движещите се по посока Кулата – Благоевград и запазване на съществуващия път за пътуващите в обратна посока. Надявам се, че до края на годината ще имаме готов анализ за съответствието на екологичните изисквания. Ще направим обществени обсъждания с бизнеса, гражданите, всички за които тази магистрала е важна, за да получим нужното разрешеше, за да стартираме процедурите за изграждане. Не го ли направим, рискът да не изпълним проекта е много голям, заради сложния релеф, а това значи, че ще загубим наличното европейско финансиране. По отношение на другите подучастъци на магистралата между Благоевград и Сандански съм оптимист, защото се работи активно. За отсечката между Благоевград и Крупник, има избран изпълнител. До края на годината се очаква да приключат процедурите по отчуждаване на частните терени, археологическите проучвания и техническото проектиране на конкретните части от обекта. Очакваме през 2017 г. да започне активно строителство на магистралата и максимално бързо да се изгради. В ход е и тръжната процедура за избор на строител на тунел „Желеница“, като се очаква до края на годината да се избере фирма изпълнител. Тунел „Железница“ ще е най-дългият тунел в България, с 2.5 км дължина. Участъкът от Кресна до Сандански се строи реално в момента. Там са приключени по-голямата част от отчужденията и по 24-километровата отсечка се работи активно.”

 

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg

Общини: Четири истории за успеха

06:58 | 07-08-24 | 2095