EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Четири тенденции на хардуерния пазар

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Четири тенденции на хардуерния пазар

mail11:08 | 03.06.2016прегледи 3217 коментарикоментари 0


През последните години хардуерният пазар се развива все по-динамично, нови типове устройства се появяват напрекъснато, а няколко нови технологични подсегмента като виртуалната и разширената реалност, „Интернет на нещата“, 3D принтерите и „носимите“ (wearable) устройства обещават да променят отново правилата на играта в близко бъдеще. И докато всички се подготвят за навлизането в живота ни на „умните“ мебели и часовници, летящите дрони и VR шлемовете, други традиционни подсегменти като настолните и преносими компютри отчитат спад, правейки сектора още по-непредвидим. Екипът на българския онлайн магазини за технологични продукти PCStore.bg публикува някои от най-интересните тенденции, които наблюдаваме в този сегмент през първата половина на 2016 година.

Постепенно засилване на интереса към носимите технологии

Производителите на мобилни устройства възлагаха много надежди на този сегмент, който обхваща разнообразни часовници, гривни, очила, дрехи и аксесоари, снабдени с дигитални функции и „интелигентност“. И докато някои концепции като например свързаните татуировки едва ли скоро ще добият масовост, то се наблюдава постепенно засилване на интереса към „умните“ часовници и гривни. Макар и създадени предимно за фитнес цели, някои такива устройства могат да добавят удобство към ежедневието ни и да ни спестят време, позволявайки да преглеждаме новите си електронни писма или съобщения буквално като на длан. И макар, че този подсегмент едва ли ще нараства с темповете, с които се очакваше от компаниите в ИТ индустрията, той със сигурност вече намира своето място в дигиталната екосистема и очакванията са интересът към него да се увеличава и у нас, макар и бавно.

Достъпен лукс при телевизорите

Мнозина очакваха, че компютърът ще измести изцяло телевизора и ще се превърне в основно устройство за достъп до телевизионни предавания, но се случи точно обратното. Новите технологии за „умни“ телевизори, в съчетание с все по-високата резолюция на дисплеите всъщност повишиха интереса към този клас продукти, които вече заемат централно място в екосистемата за домашно забавление. А все по-достъпните технологии вече позволяват на домакинствата да се сдобият с пълноценен smart телевизор, с 30 или 40 инчов екран, операционна система Android и интернет достъп на цени под 800 лв. и достигащи в някои случаи дори до 500 лева. Факторът цена, в съчетание с появата на интересни нови технологии в този сегмент са в основата на нарастващия интерес към „умните“ телевизори през последните месеци, който се очаква да се увеличи с приближаването на двете големи спортни събития тази година – летните Олимпийски игри в Рио и Европейското първенство по футбол във Франция.

Хибридите не се наложиха на пазара

Този клас преносими устройства представлява лаптопи, които могат да се превърнат в таблет, най-често чрез откачане на модула с клавиатурата. Те комбинират възможността за работа с клавиши и тъчпад, както и с чувствителния на докосване екран. Сред предимствата им е и често изключително тънкият корпус, който се дължи на факта, че повечето важни компоненти се намират в таблета. Много от водещите производители заложиха на тази концепция, пускайки собствени модели. Данните от последните месеци обаче показват, че тя не успя да се наложи на пазара както у нас, така и в световен мащаб.

Виртуалната реалност все още опипва почвата

Новите продукти в сферата на виртуалната реалност (VR – Virtual Reality) бяха сред хитовете на големите технологични изложения в началото на годината – Consumer Electronic Show в Лас Вегас и Световният мобилен конгрес в Барселона, а фактът, че почти всички големи производители и онлайн корпорации се включиха в този сегмент, е показателен за неговото бъдеще. Въпреки това у нас все още се наблюдава спорадичен интерес към VR очилата и шлемовете, а създаването на локално българско VR съдържание също е в своя първоначален етап на развитие. Секторът е в очакване на своите първи хитове – игри, функционалности и приложения, които ще го превърнат от екзотична в масова технология и вероятно следващите месеци ще бъдат решаващи в това отношение.


Тагове: хардуер, пазар
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg