АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Чехи проектират метрото от „Княжево”
"Метропроект Прага" ще изработи инвестиционния проект за строителството на метрото от "Княжево" до жк "Левски Г" в София, съобщава Syroitelstvo.info Вчера беше сключен договорът с чешката компания, който е на стойност 3.336 млн. лв.
Това е дебютът на чешката фирма в България. Тя е автор на проектите на цялото пражко метро. Не е играла в обществени поръчки и в останалите страни на Балканите.
В търга за "лекото метро" участва с подизпълнител - "Судоп Прага", автор на техническата помощ за обновяване на железницата от Пловдив до Бургас.
Финансирането е по оперативна програма "Транспорт" със средства от европейския фонд за регионално развитие.
Срокът за изпълнение на договора е 30 месеца от влизането му в сила.
Чехите ще трябва да направят предварителни проучвания за третия метродиаметър на столичното метро. Те ще трябва да разработят варианти за трасе и подробен проект за избрания вариант.
Освен това ще подготвят документация за изготвяне на оценка на въздействието на околната среда (ОВОС), както и анализ на разходите и ползите, финансов анализ.
"Метропроект Прага" ще подготви и тръжната документация за избор на бъдещия изпълнител на участъка.
Предвижда се леката железница да свързва кварталите "Княжево" и "Левски Г", като от "Княжево" до Руски паметник мотрисите да се движат над земята, по линията на трамвай номер 5, а оттам до "Ботевградско шосе" да влизат в подземни тунели и отново ще излизат от "Ботевградско шосе" до "Левски Г" над земята.
Има три варианта на трасето на трети метродиаметър през центъра
- тунел от бул. "Пенчо Славейков", бул. "Патриарх Евтимий" и бул. "Васил Левски". Подвариант е тунел от бул. "Пенчо Славейков" до бул. "Ботевградско шосе".
- тунел от бул. "Пенчо Славейков", бул. "Ген. Гурко" и бул. "Васил Левски" до паметник "Васил Левски".
- тунел от бул. "Македония", площад "Александър Батенберг" до паметника "Васил Левски".
Tweet |
|
Проектът за прокарване на наземно метро до Княжево е доста лошо, необмислено и неефективно решение, защото: - Поради каква причина трябва да се похарчат толкова пари за да се дублира маршрута на най-редовния и бърз столичен трамвай № 5 ?!!!! - ще обезмисли направената магистрала Люлин, като перничани и всички гости на София идващи от Южна България ще влизат в София през Владая Истината е че този маршрут изобщо не се нуждае от метро. за сметка на това квартали като Красна поляна, Овча купел и Горна баня са лишени от какъвто и да е съвременен транспорт – ползват маршрутки (в 21 век?!). Та това са квартали с население повече от големи градове?! Ако ще се прави подземно метро има смисъл това да се прави само и единствено ако преминава през тези квартали, като на гара Горня баня може да се прави връзка с влака за Перник.