АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Чрез мрежата на Лидл износ за 101 млн.лв.
Реализираният износ от български фирми в европейската мрежа на Lidl през 2022 г. достигна рекордните 101 млн. лв., което е ръст от 56%. Над 160 различни продукта на 40 родни компании са достигнали пазарите на 28 европейски държави благодарение на партньорството с Лидл България.
Основният модел, чрез който български фирми изнасят в европейската търговска мрежа на Lidl, е чрез собствените марки на веригата, които вече са познати на другите пазари. Така българският производител получава достъп до добре разработен пазар, без да се налага да инвестира в допълнителни маркетингови разходи за популяризиране на марката.
Сред най-добрите примери на това успешно партньорство е българската компания „MJ Daries“, които за една година са утроили експортния си оборот. През 2021 г. те са изнасяли един продукт – сирене за грил за Ирландия и Великобритания. През 2022 г. освен грил сирене, те вече изнасят под собствени марки на Lidl продукти като каймак, лабне, сирене Бурманлъ и сирене Тел за ориенталските седмици в 9 държави, а отскоро предлагат и овче сирене в Полша и Финландия.
СуиKo ЕООД е друга българска компания, която за една година успява да увеличи експортния си оборот близо девет пъти до над 2,5 млн. лв. Компанията изнася основни храни като ориз, боб и леща в Сърбия и Румъния.
Успешен износ реализира и Старт 2005 ЕООД, които произвеждат малини. Те стартират експорта си в мрежата на Lidl през 2021 г. с еднократна акция и през 2022 г. вече изнасят малини в Румъния за почти 260 хил. лв.
За календарната 2022 г. водещ като оборот е огромният румънски пазар с 32,24%. От целия износ. Сред топ 5 държавите се нареждат още Германия, където износът достига 18,6 млн. лв., Гърция с 18 млн. лв., Унгария с над 11 млн. лв. оборот и Сърбия с 6,6 млн. лв. реализиран оборот за 2022 г.
Tweet |
|