АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Швейцария: 18.6 млрд.евро от износ на часовници
Износът на швейцарски часовници се е увеличил с 6,3% през 2018 година до 21,2 милиарда швейцарски франка (18,6 милиарда евро) въпреки лекия спад в края на годината. Това се посочва в публикуваните данни на Швейцарската часовникарска федерация, цитирани от Франс прес. След подем през първото шестмесечие на годината износът на швейцарски часовници е приключил годината с понижение от 2,8% през декември, според комюникето на федерацията, като това е вторият месечен спад през годината след първия регистриран през септември.
През последния месец на 2018 година износът за Хонконг, пазарът, който представлява портал към Азия за швейцарските часовници, се е увеличил с едва 0,5% и се е свил с 10,1% за Китай, третият най-голям пазар за швейцарските часовникарски продукти. "Япония (-1,7%) също е показала признаци за намаляване на ритъма на продажбите след пика през лятото", отбелязва часовникарската федерация в комюникето. Европейският пазар също е отчел спад , най-вече заради спадналите продажби на швейцарски часовници във Франция (-11,6 %), Италия (-14,6 %) и Испания (-10,1%), се посочва в комюникето.
За сметка на това износът за САЩ, вторият най-голям пазар в света, се е увеличил със 7,9% през декември. След две трудни години през 2015 и 2017 година, швейцарската часовникарска индустрия е отбелязала растеж през 2017 година основно благодарение на търсенето на китайските потребители. Първоначално увеличението е било постепенно, износът на швейцарски часовници се е повишил с 2,7% през 2017 година, преди да отбележи ускорение в началото на 2018 година. Износът за Хонконг за цялата година се е увеличил с 19,1% спрямо предходната година. Любителите на швейцарски часовници в азиатската страна, които купуват луксозни продукти, са многобройни. В Китай растежът е бил от 11,7%, като е отбелязал спад спрямо отчетените 18,8% през 2017 година.
Tweet |
|