EUR 1.9558
USD 1.8518
CHF 2.0936
GBP 2.3457
CNY 2.5557
you tube
mobile version

Ще има ли реално мост Силистра - Кълъраш?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Ще има ли реално мост Силистра - Кълъраш?

mail10:05 | 17.04.2018прегледи 2760 коментарикоментари 0


„Напълно по силите на България и Румъния е да изградят не само Силистра – Кълъраш, а няколко моста над Дунав. Обидно е, че в Германия има 34 моста на средно разстояние 5 км, а в България мостовете са два на разстояние 300 км един от друг. Дори и без европейско финансиране, изграждането на моста Силистра - Кълъраш може и трябва да започне като проект на двете държави. Това може да се случи, например, със създаването на съвместна проектна компания, чрез която да се кандидатства за финансиране от ЕИБ. Нейната функция е именно такава - да финансира държави проекти, представляващи голям публичен интерес“.  Това заяви в Силистра Петър Курумбашев, член на Делегацията на българските социалисти в ЕП, който инициира среща по темата с експерти, жители на областта и представители на румънските общини Слобозия и Кълъраш. 

„Хубаво е двете държави да заявят ясно и как ще се развива тяхната пътна инфраструктура, за да не повторим случилото се при изграждането на моста Видин - Калафат. От румънска страна инфраструктурата там е добра, но България има да свърши още доста работа по път Е79“, каза още Курумбашев. По думите му изграждането на моста ще стимулира развитието не само на търговията и туризма, но и ще се превърне в най-добрата сухопътна връзка между Русия и Турция.  „От друга страна, мост Силистра - Кълъраш ще разтовари значително трафика Русе - Гюргево, където 10-километровите опашки от камиони създават сериозни затруднения. Не виждам някой в България или Румъния да е възразил срещу необходимостта от този  мост и се надявам, че в най-скоро време този проект най-накрая ще излезе от сферата на споразуменията и обещанията“, каза още Петър Курумбашев. 

По думите на кмета на община Слобозия Адриан Мочианиу е много жалко, че до момента са провеждани много разговори по темата, но, за съжаление, намеренията за построяване на мост Силистра - Кълъраш са останали в много начален стадий. „Ползите от изграждането на моста са за целия регион“, допълни Мочианиу. 

EconomyNews.bg припомня, че общ документ за изграждане на Дунав мост 3 между Силистра и румънския град Кълъраш подготвяха през август 2017 година кметовете на двата града Юлиян Найденов и Даниел Драгулин. Решение за това бе взето на среща между делегации на двата града в Кълъраш. В документа трябва да бъдат представени данни за увеличения трафик между Силистра и Кълъраш, за очакванията на общностите и на бизнеса за изграждане на Дунав мост 3. Документът ще бъде изпратен до българското и румънското правителство и до ресорни еврокомисии. Ще се търси подкрепа и от международни организации и икономически структури. Кметът на Силистра д-р Юлиян Найденов е получил подкрепата за изграждане на Дунав мост 3 от кметовете на населени места по транспортния коридор от Силистра до Лесово през Шумен. Становището им е оформено в подписка, която ще бъде изпратена до Министерски съвет. В Силистра бе създадено през лятото сдружение "Гражданска инициатива: Дунав мост Силистра - Кълъраш" . Кметът на Кълъраш Даниел Драгулин също търси съдействие на различни административни нива през последните години по осъществяване на този проект.

През октомври 2017  бяха обсъждани три варианта за Дунав мост 3 по време на съвместното заседание между правителствата на България и Румъния в резиденция „Евксиноград”.Първият е Русе-Гюргево, вторият – Никопол-Турну Мъгуреле, а третият Силистра-Кълъраш.

„Първият проект е при Русе, защото с дни има опашки, които пречат и на бизнеса и на туризма. Там има 45 км по права линия до Букурещ. В момента проектираме пътя Русе-Велико Търново и оттам да стъпим на АМ “Хемус”, съобщи Борисов, като обясни, че е възложено и проучване за отсечката до Никопол и колко би струвала жп линия и скоростен път в тази част, където Стара планина е висока. Той подчерта, че е оптимист за проекта за изграждане на трети мост на Дунав, тъй като „имаме ТОЛ система и концесионирането ще даде възможност за набиране на средства, с които да се изплащат таксите към евентуални инвеститори.” И в трите проекта има финансова и търговска логика и те не се бият един друг. Затова трябва всеки от тях да се стартира, когато има готовност. Няма нужда да се изчакват другите. Убеден съм, че трети мост ще даде голям тласък на бизнеса и на туризма, каза Борисов.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg