EUR 1.9558
USD 1.8784
CHF 2.1094
GBP 2.3506
CNY 2.5920
you tube
mobile version

Ще оцелее ли БДЖ?

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Ще оцелее ли БДЖ?

mail10:45 | 06.08.2012прегледи 619 коментарикоментари 0


Кризите в националните системи се увеличиха с още една – в системата на пътническите превози на БДЖ, се казва в позиция на БСК по повод драматичното състояние на БДЖ.
Драстична реформа с последваща оптимизация ще предотврати риска България да стане единствената страна в ЕС, в която железницата фалира. В момент, в който в ЕС се разширяват мрежите на високоскоростните влакове, България може физически да се откъсне от европейското пространство, отбелязма още камарата. Ето още от анализа на БСК.
“Тенденцията да се води БДЖ към фалит или ограничаване, е икономически порочна. За страните от ЕС ж.п. транспортът е с висок дял в обществените услуги за населението, най-екологичният транспорт и бизнесът, преразпределящ над 30 на сто от ефективността си в обществото. Липсата на сериозен ангажимент, включително и политически, към развитието на БДЖ и железопътната инфраструктура, ще доведе до затварянето на производствени мощности и сериозното ограничаване на развитието на отделни икономически региони.
Спирането на държавната субсидия за железниците е логична мярка, която трябва да ограничи изтичането на публични средства, срещу които няма ясни гаранции за оздравяване на компанията и предприемане на по-решителни действия за преструктуриране и оптимизация на разходите.
Очертаващата се несъстоятелност на БДЖ, може да предизвика, по линията на технологичните връзки, задълбочаване на кризисното състояние на редица производствени дейности. Това ще доведе до нов тласък към несъстоятелност и на националната железопътна инфраструктура. Несъстоятелността е свързана и с шоково освобождаване на служителите, което ще предизвика ново смущение на разклатения трудов пазар.
Възможни решения в тази трудна ситуация могат да се търсят чрез:
• Ускорено концесиониране на гари и гарови площи;
• Закриване на неефективните линии;
• Въвеждането на широка гама концесионни процедури – сред които подръжката на влаковете, обслужването на пътниците, обслужването на определени линии и маршрути и др.
• Драстични съкращения на персонала в железниците, вкл. на основата на автоматизацията;
• Преразглеждане на преференциите на различни категории клиенти, които да са валидни за определено време, график и сезон;
• Планиране на повече средства за модернизация и реконструкция на ж.п. системата в следващия планов период на ОП „Транспорт“;
• Спиране на кражбите и разхищенията на средства и т.н.
При невъзможност за оздравяване на дружеството, да се върви към обявяване на несъстоятелност без излишно наливане на допълнителни публични средства, разсрочване или опрощаване на дългове. БСК е убедена, че всякакви управленчески решения на ръководства на БДЖ, които не са обвързани с политическа подкрепа, ще изправят железницата пред риска на ликвидацията.”

 

 

 


Тагове: БДЖ, реформи
 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg