АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Ще оцелее ли веригата "Пикадили" ?
Мира Лазарова
Свършват ли тежките време за българската вериги магазини "Пикадили"? В най-големия търговски център на Варна - Grand Mall ще бъде открит нов супермаркет под бранда „Пикадили“, съобщава Селект Трейд ЕООД. Супермаркетът ще бъде открит в началото на септември на обща площ от 4700 кв. м, с чиста търговска площ от 3300 кв. м на ниво -2 в търговския център. Той ще бъде разположен върху част от площта на предишния хипермаркет в мола. Обектът ще бъде най-големият до момента магазин на веригата, която фокусира дейността си в София и Варна и с него броят на магазините под бранда „Пикадили“ ще достигне 19, а в морския град - 8. Плановете за предстоящото откриване са част от стратегията на Селект Трейд ЕООД да модернизира магазините „Пикадили“, особено в големите търговски центрове. От веригата се надяват, че това ще е крачка към голямото завръщане на марката в челните позиции на пазара.
История на веригата „Пикадили”
През юни вepигaтa cyпepмapĸeти “Πиĸaдили” зaтвори мaгaзина си в Ѕоfіа Rіng Маll. През април банка кредитор на търговската верига поиска обявяването й в несъстоятелност и дори започна принудително събиране на част от кредита.
„Пикадили“ е търговската марка на верига супермаркети в България, създадена през 1995 г. До 2007 г. собственици на веригата са „Боляри“ АД (80%) и Европейската банка за възстановяване и развитие (20%). Търговската дейност се ръководи от „Пикадили“ ЕАД, собственост на Георги Папуров. В периода от 2007 до 2011 г. собственик е сръбският холдинг „Делта”. От 2011 г. веригата е част от белгийската фирма „Груп Делез“. От началото на 2014 г. веригата е собственост на българско дружество. През септември 2015 г. голяма част от магазините бяха закрити, включително и първият магазин от веригата във Варна този на бул. "Чаталджа".
Веригата направи опит да се спаси чрез сливане. Стартира процедура по обединяване с Carrefour, която обаче се провали. Сделката щеше да създаде верига от повече от 75 магазина в България с общ оборот от 452 млн. лева и над 3 хил. служители. След провала Пикадили обяви, че ще изпълнява план за преструктуриране. Компанията се фокусира върху пазарите в София и Варна, затвори повечето си малки обекти, успя да получи и заем.
Концепцията на новия супермаркет във Варна ще следва девиза "Храна за всяко въображение" и ще продължи тенденцията на веригата да предлага уютна атмосфера, стил по време на пазаруването в допълнение към богатия избор на висококачествени и здравословни продукти и качествено обслужване, обясняват от фирмата. Специални акценти ще бъдат щандовете за гурме и био храни, които са едни от най-активно развиващите се през последните години в магазини „Пикадили“. Други щандове ще са тези за риба и морски деликатеси, прясно месо с контролирано качество, свежи плодове и зеленчуци.
Следващите два месеца са предвидени за оборудване на новия обект, който трябва да започне работа през есента.
Tweet |
|
Пътници са! Нищо не може да ги спаси!