АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Основната група с най-малък ръст на цените в сравнение с декември 2023 г. е транспортът, където отчетената инфлация е 25,88 на сто. Най-поскъпнали при същата съпоставка са услугите на образованието, при които скокът на цените е от 91,64 на сто.
Новият регламент обхваща по-специално произведените в страната пресни плодове и зеленчуци, както и животински продукти, бобови растения, зърнени храни, билков и черен чай.
Хърватското правителство обяви „Поддържащата инфраструктура за стратегическия инвестиционен проект за терминал за втечнен газ“ за проект от стратегическо значение. Общата сума, необходима за изпълнението на проекта, възлиза на 534 милиона евро (без ДДС).
В момента Румъния е страната с най-висока инфлация в Европа, а икономистите очакват тази ситуация да се запази и през тази година с новите фискални мерки на правителството.
Броят на пътниците през гръцките летища, които обслужват граждански полети (24 с оператор СГА, 14 с оператор „Фрапорт Гърция“ и Атинското международно летище) през периода януари – декември 2024 г. е достигнал 79 403 911 души спрямо 72 616 584 през 2023 г.
Първите реакции в социалните мрежи са положителни, но едновременно с това започна бурен дебат за ползата и резултатите от планираната гражданска акция.
Страната е зависима от руския газ. Руската компания Газпром Нефт и Газпром притежават съответно 50 процента и 6,15 процента от НИС. Сръбското правителство притежава 29,87 на сто, а дребни акционери притежават останалите акции, отбелязва Ройтерс.
С решение на хърватското правителството той ще бъде финансиран чрез Механизма за възстановяване и устойчивост като част от „Поддържаща инфраструктура за стратегическия инвестиционен проект за терминал за втечнен газ“, чиято стойност е 51,8 милиона евро (без ДДС). Планираният срок за завършване на работата е 15 месеца.
Сумата ще бъде платена на румънската страна, тъй като техни фирми ще направят проучването, проектирането и строежа на съоръжението. "Проучването е възложено на фирма. До средата на 2026 година ще бъде направено проучването къде ще се ситуира точно мостът. Строителството ще отнеме 2.5 години.
В края на 2024 г. Турция е на кръстопът. Успехите през годината в ограничаването на инфлацията и възстановяването на доверието осигуряват солидна основа, но през 2025 г. ще е необходима внимателна навигация, за да се запази постигнатото и същевременно да се насърчи икономическият растеж.