АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Южната дъга в цифри
10:00 | 01.11.2010 2341 коментари 1
Както е известно вчера премиерът Борисов и министърът на регионалното развитие Плевнелиев дадоха старт на изграждане на Южната дъга на Оковръстния път на София. Представяме ви подробни технически данни за това съоръжение.
Рехабилитация и реконструкция на път ІІ-18 Софийски Околовръстен Път – Южна дъга от км 41+100 до км 44+720 и пътна връзка №2 на пътен възел Младост в участъка от СОП до началото на съществуващия надлез, с обща дължина 3,583 км Проектът е разделен на два участъка:Участък 1: Рехабилитация на път II-18 Софийски Околовръстен път- Южна дъга - ляво платно от км 41+100 до км 42+550 и пътна връзка №2 на пътен възел Младост в участъка от СОП до началото на съществуващия надлез ,с обща дължина 1,443 км
Участъкът от южното платно, който трябва да се ремонтира, попада в зоната на пътния възел. Изпълнени са три пласта от конструкцията на пътната настилка. Двете платна за движение са разделени с разделителна ивица.. Южното платно се състои от 4 ленти: З х З,75 м + 1 х З,50 м . От изграждането до сега платното не е използвано за провеждане на движение. При изграждане на надлеза, изпълнената настилка е разрушена в участък около 50м. Вследствие на строителните работи, при монтажа на габионите и изпълнението на подпорните стени, окопите са затлачени и разрушени.
Пътна връзка №2 е елемент от п.в. „Младост". Участъкът от страната на ж.к.:Младост", както и съоръжението над пътя са изградени. За пълноценното функциониране на възела е необходимо да се доизгради и участъка от СОП до южния устой (началото на надлеза).
Пътят се намира в равнинен терен. Проектната му скорост е 80 км/час и 60км/ч за връзка №2
Габаритът на съществуващия път и Проектният габарит е:
- от км 41+197 до км 41+417 -15,25 м;
-от км 41+417 до км 42+580 15.50 м
Напречният наклон е едностранен 2.5.%.
Направено е пълно проектно оразмеряване на необходимите усилващи пластове на съществуващата асфалтобетонова настилка.
Участък 2: Реконструкция на път IІ-18 Софийски Околовръстен път- Южна дъга от км 42+580 до км 44+720с обща дължина 2,140 км
Съществуващия път в участъка от км 42+800 до км 44+720 е с габарит 10,5 м и започва непосредсвено след пътен възел “Младост” и по-конкретно при двупосочната връзка с условни посоки Перник-Младост и обратно. В по-късен етап тази връзка ще отпадне като ще се замени с новоизградената връзка Младост-Перник при км 42+200, а посока Перник-Младост по реконструирания съществуващ мост.
От км 43+150 до км 43+770 преминава по съществуващия двулентов път като при км 43+155 пресича пътя за Бистрица, който в момента се нарича бул. „Климент Охридски”, в проектната разработка е посочен с наименование Бистришко шосе, поради новото трасе на бул. Климент Охридски.
От км 43+700 до км 43+780 е разположен разклона за лифт Симеоново, където ще бъде бъдещото пресичане на бул. “Климент Охридски” и съответно пътния възел. В настоящия момент движението в този участък е твърде интезивно и със задръствания в натоварените часове.
Пътният габарит на проектното решение е разделен на три участъка:
Първи участък 2.1 - от км 42+600 до км 42+900. Дължина 0,3 км
В този участък локалните платна са успоредни на директното трасе и се осъществява преход към следващия участък.
Директно трасе:
- 2 платна по 10,50 м ( всяко с по 3 ленти за движение в едната посока)
- разделителна ивица 3,00 м
Локални платна:
-2 локални платна по 6,00 м (всяко с по 2 ленти за движение в едната посока)
Между локалните платна и директното трасе са оформени два тротоара с ширина 2 м - при голяма денивилация между тях /осъществена от подпорни стени/ и 3 м на ниво.
Втори участък 2.2 - от км 42+900 до км 43+150. Дължина 0,25 км
В този участък директното трасе е на второ ниво, а локалните платна са под него.
Директно трасе:
- 2 платна по 10,50 м ( всяко с по 3 ленти за движение в едната посока)
- разделителна ивица 3,00 м
Локални платна:
-2 локални платна по 6,00 м (всяко с по 2 ленти за движение в едната посока)
Локалните платна, разделителната ивица и тротоарите са в рамките на ширината на директото трасе. Разделителната ивица е по-голяма заради вида на съоръжението.
В този участък е пресичането с Бистришко шосе.
Осъществява се с мост-естакада на км 43+023 с дължина 358.10 м, като Околовръстният път минава по моста с общ широчинен габарит 28 м, в които влизат двете директни трасета.
При 43+155 на долно ниво са локалите и кръгово кръстовище ( 2 ленти по 3,50 м).
Трети участък 2.3 - от км 43+150 до км 44+720. Дължина 1,57 км
В този участък локалните платна са успоредни на директното трасе и се осъществява преход към следващия участък.
Директно трасе:
- 2 платна по 10,50 м ( всяко с по 3 ленти за движение в едната посока)
- разделителна ивица 3,00 м
Локални платна:
-2 локални платна по 6,00 м (всяко с по 2 ленти за движение в едната посока)
Между локалните платна и директното трасе са оформени два тротоара с ширина 2 м - при голяма денивилация между тях /осъществена от подпорни стени/ и 3 м на ниво.
В този участък е пресичането с бул. Климент Охридски.
Осъществява се с надлез при км 43+760 посока Лифт „Симеоново” – Дървеница с 2 платна по 7,50 м. (по 2 ленти в едната посока) – обща ширина 21,60 м.. Околовръстният път преминава на долно ниво. Общата ширина на премостваното препятствие, която включва двете пътни платна на Околовръстния път, двете успоредно преминаващи локални платна и съответните тротоари е 46,0 м. Настилки
Оразмерени са настилки за “много тежко” движенние за директнтото трасе, локалните платна 1,2,3,4 – бул. Бистришко шосе, бул. Климент Охридски със следните дебелини на пластовете:
Плътен полимер модифициран асфалтобетон – 4 см
Неплътен асфалтобетон - 8 см
Битумизиран трошен камък - 16 см
Трошен камък с подбрана зърнометрия - 20 см
Трошен камък с непрекъсната зърнометрия – 20 см Отводняване
Отводняването на Софийския Околовръстен път ще бъде осъществено чрез дъждовни колекторни системи за директното трасе, локалните платна и булевард Климент Охридски. Допълнително е направена система за отводняване на моста при км 43+050. Повърхностните води ще бъдат поети от две дерета и новата битова канализация и чрез следните съоръжения.
-Водосток при км 42+651- запазваме съществуващият водосток ф200.
-Водосток при км 43+177-в момента този водосток съществува като правоъгълна батерия с шир.5 м. По новото проектно трасе на път ІІ-18 в този участък е предвиден мост естакада за бързодвижещи се превозни средства ,като дерето /река Рекмарица/ премина между два от устоите на моста естакада .
- Водосток при км 44+472- предвидено е същесвуващия водосток да бъде заменен с батерии 2х100, поради това че дерето в северна посока се закрива и се прави разработка към настоящия проект, която се нарича корекция на дере.
Подземната инфраструктура е с обема и сложността на градски, а не на магистрален тип съоръжение и включва в себе си:
- дъждовни колектори и колектори за битови отпадни води с обща дължина над 6 км
- чугунени водопроводи с дължина над 4,5 км
- телефонни и електрически колектори с дължина над 120 км
- улично осветление – 2,5 км.
Пусков срок на обекта: 1 Октомври 2012 г. (23 месеца)
Tweet |
|
Още по темата:
Коментари
Още от рубриката
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg
Ебати 23 месеца за 3 километра.