EUR 1.9558
USD 1.8157
CHF 2.0822
GBP 2.3511
CNY 2.5324
you tube
mobile version

Южната дъга напълно готова

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Южната дъга напълно готова

mail07:45 | 11.11.2012прегледи 1203 коментарикоментари 0


Завърши изграждането на бул. „Климент Охридски“ в столицата. Това е последният участък от Южната дъга на Софийския околовръстния път. Проектът е изпълнен по Оперативна програма „Регионално развитие” 2007 – 2013 г. Днес председателят на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ инж. Лазар Лазаров и представители на останалите ангажирани институции подписаха Акт 16 за обект: Лот 31 „Рехабилитация и реконструкция на път II–18 Софийски околовръстен път - Южна дъга от км 41+137,87 до км 44+720 и пътна връзка № 2 на пътен възел Младост в участъка от СОП до началото на съществуващия надлез”.

Новият булевард пресича основното трасе на СОП. Подходите към двете големи съоръжения на него са направени с подпорни армонасипни стени. Технологията е нова и е избрана, пред конвенционалните стоманобетонови или бетонови подпорни стени, въз основа на технически, икономически и не на последно място естетически и архитектурни предимства.
Проектът е част от Лот 31 „Рехабилитация и реконструкция на път II–18 Софийски околовръстен път - Южна дъга от км 41+137,87 до км 44+720 и пътна връзка № 2 на пътен възел Младост в участъка от СОП до началото на съществуващия надлез”. Изпълнява се по Оперативна програма „Регионално развитие” 2007-2013 г., съфинансирана от Европейския фонд за регионално развитие и националния бюджет. Общата стойност на договора за строителство е 44 701 958, 68 лева с ДДС. Изпълнител е Консорциум „Главболгарстрой – Южна дъга”. Строителният надзор е осъществен от „Рутекс“ ООД. Договорът им е за 358 326 лв. с ДДС.
По проекта са извършени следните дейности: изграждане на пътен възел и нов булевард „Климент Охридски“ с дължина 850 м; построяване на мост-естакада по основното трасе с дължина 358 м и 14 отвора; изграждане на южно и северно директно трасе с обща широчина на двете пътни платна 30 м, включваща тротоари, разделителна ивица и пътни платна с широчина по 10.50 м, в които са развити 3 активни ленти за движение; изграждане на южен и северен локал с 2 активни ленти за движение и тротоари, улично осветление и др.
Общата дължина на обновения пътен участък от републикански път II-18 СОП е 3.58 километра. Пътният участък е важна транспортна връзка, тъй като поема локалния трафик на София и транзитното движение от автомагистралите “Тракия” и “Хемус”. Свързва двете магистрали с Югозападна България и съседните държави. С реализирането на проекта ще се намали времето за пътуване, задръстванията в града и ще се повиши безопасността и комфортът при пътуване./АПИ
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg