АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
"Яндекс" продава свои услуги на "В Контакте"
Руският интернет гигант "Яндекс" (Yandex) обяви, че ще продаде своята услуга за агрегиране на новини, платформата си за съдържание "Дзен" (Zen) и началната страница yandex.ru на конкурента си "В Контакте" (VK). В замяна "Яндекс" ще придобие 100 процента от услугата за доставка на храна "Диливъри Клъб" (Delivery Club), предаде Ройтерс.
Това бележи значителна промяна в електронния бизнес в Русия, като "Яндекс", наричан "руския Гугъл", прехвърля на "В Контакте" управлението, насочващо разпространението на онлайн съдържание в страната. Самата "В Контакте" е контролирана от държавни предприятия, след като през миналата година бяха извършени структурни промени.
"Управителният съвет и ръководството на "Яндекс" заключиха, че интересите на акционерите на компанията (...) се обслужват най-добре чрез преследване на стратегическо излизане от медийния бизнес и пренасочване към други технологии и услуги", се казва в изявление на компанията.
Същевременно социалната мрежа "В Контакте" съобщи, че придобива 100 процента от онлайн услугата за доставка на храна "Диливъри Клъб", както и че се оттегля от друга подобна платформа на "О2О Холдинг" (O2O Holding), информира ТАСС.
Сделката трябва да бъде приключена преди края на годината, след получаване на редица регулаторни одобрения.
След прехвърлянето към "Яндекс" "Диливъри Клъб" ще продължи да обслужва клиенти, както досега, а приложенията и уебсайтът ще се запазят, каза директорът на "Яндекс Фууд" (Yandex Food) Роман Маресов.
Tweet |
|