АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
Япония продава технологията „влак Маглев”
Японският премиер Шиндзо Абе заведе посланика на САЩ в Япония Каролайн Кенеди на разходка с високоскоростния влак на магнитна възглавница Маглев, който Токио се надява да продаде на американците, предаде Франс прес.
Необичайното пътешествие беше по изпитателната линия на влака Маглев в окръг Яманаши, близо до връх Фиджи, в централната част на Япония. Около двете страни на линията земята беше
осеяна от листата на японските череши сакура. "Надявам се, че посланичката ще оцени това приключение в стил "три в едно", по време на което тя ще се наслади едновременно на цъфналите череши, на връх Фиджи и на ултрамодерната японска технология", заяви Абе преди началото на пътуването.
Влакът пропътува разстоянието от няколко десетки километра по изпитателната линия и обратно, като леко прехвърли на моменти 500 километра в час. Шиндзо Абе организира това впечатляващо за посланичката пътуване в момент, в който САЩ обмислят да инвестират милиарди долари, за да изградят високоскоростна линия.
Централната японска железопътна компания, която разработи технологията на влака Маглев, е готова да направи отстъпка в цената на американците, ако те изберат нейния влак за бъдещата си експресна линия Вашингтон-Балтимор - късо трасе от едва 60 километра. То ще бъде първи етап от свързването с високоскоростна линия на федералната столица и Бостън на източното крайбрежие.
За да насърчи американците да изберат японския влак, Японската централна банка е готова дори да отпусне заем от 1 трилион йени /7 милиарда евро/ на американските организации, натоварени с реализацията на проекта. Япония е обикновено в конкуренция с Франция, Канада и Германия, когато става дума за продажбата в чужбина на високоскоростни влакове.
След пътуването си с влака Маглев Каролайн Кенеди заяви, че технологията Маглев ще донесе много на Япония, а ако надеждите се оправдаят, ще е от полза и за САЩ.
Влакът "виси" на десетина сантиметра над земята и се движи по линия, изградена в специален тунел, за да се намали загубата на скорост. През 2003 г. влакът постави световен рекорд по скорост, постигната от влак, като разви 581 километра в час. Първата линия, по която ще се движи влак от типа Маглев, ще бъде пусната в експлоатация в Япония през 207 г. Тя ще свързва Токио с Нагоя, в централната част на страната. През 2045 г. линията ще бъде удължена до Осака и до там ще се стига за 67 минути вместо за 2 часа с високоскоростния влак Шинкансен.
Tweet |
|