EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Японското уиски "жертва" на успеха си

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Японското уиски "жертва" на успеха си

mail18:09 | 26.07.2023прегледи 1022 коментарикоментари 0


Дестилерията за уиски "Ямадзаки" (Yamazaki), най-старата в Япония, празнува сто години тази година, като най-реномираните бутилки в страната достигнаха главоломни цени заради все по-голямото търсене и траен недостиг, съобщава Франс прес.

Разположена в подножието на планина в близост до Киото, дестилерията е създадена от Шинджиро Тории, основателят на групата за напитки "Сънтори" (Suntory), който е искал да направи уиски, достойно за японския дворец.

Зад главоломното поскъпване на цените от няколко години се крие нарасналото търсене от чужбина и недостигът на най-скъпите бутилки.

През 2020 г. рядка бутилка "Ямадзаки 55" бе продадена за около 800 000 долара на търг в Хонконг, което е исторически рекорд за японско уиски.

Световната "лудост" по японското уиски е довела до невероятно увеличение на производството на "Ямадзаки" през последните двадесет години, заяви Такахиса Фуджии, който отговаря за дестилерията.

"Сънтори" е решила да инвестира тази година 10 милиарда йени (65 милиона евро) в дестилериите "Ямадзаки" и "Хакушу" (Hakushu), за да увеличи производствения им капацитет. 

Посетителите на дестилерията "Ямадзаки", които се надяват да се снабдят със старо уиски, често остават разочаровани. Такъв е и случаят на Пьотр Калета, управител на бар в Полша, неуспял да намери предпочитаното си уиски. 

Според Такахиса Фуджи тайната на качеството на уискито "Ямадзаки" се крие в чистата вода от района на дестилерията, чиято репутация датира от 16-и век, когато там се заселва известният майстор на чая Сен-но-Рикю.

"Не може да се произвежда добра спиртна напитка без качествена вода", напомня той, добавяйки, че влажността и мъглата допринасят за узряването на уискито.

Понастоящем Япония разполага с около 100 дестилерии и репутацията на страната заради качеството на продуктите спомага за популярността на видовете уиски, които се произвеждат в страната, според критика Мамору Цучия.

Зад успеха се крие обаче едно трудно минало, тъй като японската промишленост за уиски е страдала дълго време от спад на вътрешното търсене, след достигнатия през 1983 година пик.

Това забавяне е продължило "над 20 години" и влиянието му върху промишлеността е било "дълбоко", припомня Нобуюки Акияма, директор на маркетинг подразделението за уиски в "Сънтори".

Ситуацията се е подобрила едва в началото на 21-ви век, когато "Йоичи 10" на марката "Никка" (Nikka) и "Ямадзаки 12" са отличени с престижни международни награди.

През 2003 г. "Хибики 17" на "Сънтори" се появява във филма "Изгубени в превода" на София Копола, в който актьорът Бил Мъри го рекламира в култова сцена, изпълнена с ирония.

Износът на японско уиски е достигнал оборот от 56 милиарда йени (около 400 милиона евро) през 2022 г., което е с 14 пъти над регистрираното преди 10 години./БТА


Тагове: Япония, уиски
 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg