EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

Яхтеният сезон беше открит

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

Яхтеният сезон беше открит

mail11:04 | 25.04.2023прегледи 1264 коментарикоментари 0


Българската компания "БГ Яхтинг" (BG Yachting) постави началото на яхтен сезон 2023 в Бургас с демонстрация на катамарани, моторни и ветроходни лодки. Сред плавателните съдове бяха и фаворитите в колекцията на тенисисти като Рафаел Надал и Давид Ферер.

Събитието събра собственици на едни от най-големите международни яхтени компании и гости от страната и чужбина. Част от зоната на бургаското пристанище бе превърната в галерия на открито с картини на художничката Петя Николова, за която това е първа изложба в морския град. Със специална демонстрация се включи и официалният BMW дилър за България “Бова Кар“, които представиха най-новото возило от серия 7 на марката. Събитието се организира със съдействието на “Пристанище Бургас“ ЕАД и "Док 5" (Doc 5 City Restaurant).

“Правим самото събитие доста преди сезона. Решихме да го направим в Бургас, защото мястото е изключително достъпно. А и градът разполага с възможности да се направи наистина голяма марина. За да има яхти в България, трябва да има и пристанища за тях. У нас яхтеният сезон е много къс. За голямо мое съжаление 90 на сто от нашите колеги се отправят към Турция, Гърция, Хърватия“, каза за БТА собственикът на "БГ Яхтинг" Петко Бачийски. По думите му все повече българи проявяват интерес към различни класове яхти, а българинът показва добра яхтинг култура. 

“Много от нашите клиенти комбинират използването на яхтите, които купуват - тоест използват ги лично, а през времето, в което нямат възможност, ги отдават под наем. Много от клиентите ни нямат възможност да бъдат постоянно на лодките, затова ги поверяват на нас, за да ги менажираме, което им носи допълнителен доход“, допълни Петко Бачийски. 

Електрическите лодки стават все по-търсени сред младите клиенти 

Яхтите с електрически мотори стават все по-сигурна алтернатива на моторните, предвид издръжливостта и сигурността, която предлагат. Към тях се ориентират предимно млади клиенти, което кара производителите да инвестират във все по-иновативни решения. 

“Имаме директива 25-30, която задължава всички производители на плавателни съдове да организират така производството си, че поне 25 на сто от него да бъде екологично. Лодката, на която се намираме в момента – “Сънриф 70” (Sunreef 70), e дело на първия бранд в света, който започна да произвежда екологични плавателни съдове. Имаме клиент, който си е поръчал същата, но 80 фута, каквато има и Рафаел Надал, с единствената разлика, че тази на нашия клиент е от екологичен клас“, посочи собственикът на “БГ Яхтинг" .

Той посочи, че въпросната лодка разполага с изцяло електрически двигатели и вплетени в корпуса соларни нишки. Полският производител Sunreef гарантира абсолютна автономност от 16 000 морски мили. "Прави ни впечатление, че основно млади хора се интересуват от екологични плавателни съдове. Това е добре за този вид производство, тъй като кара самите производителите да инвестират в иновации. В крайна сметка имаме електрически автомобили, защо да нямаме и електрически лодки", каза още Петко Бачийски./БТА


Тагове: Бургас, яхти
 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg