АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]
„Български пощи” искат държавна помощ
Тази година за първи път „Български пощи” ЕАД кандидатства за финансова помощ от държавата, която ни се полага по закон. Това каза Деян Дънешки, главен изпълнителен директор на „Български пощи” ЕАД, в интервю за Агенция „Фокус” . „Първата стъпка е - Комисията за регулиране на съобщенията, на база подадени от нас данни, по утвърдена от тях методика, да одобри размер на компенсацията. Потвърдената сума за понесената несправедлива финансова тежест през 2011 година, определена с Решение на КРС от 19. 12. 2012 г., е 22 млн. 750 хил. лв. Предстои да бъде получено одобрение от Европейската комисия. Още не може да се каже каква сума ще бъде утвърдена”, посочи Дънешки. По думите му - загубата на дружеството за 2011 година е 9,2 млн. лв.
„Все още не са ясни окончателните резултати за 2012 година, но се очертава „Български пощи” ЕАД да са отново на загуба, като полагаме всички усилия да намалим максимално размера на негативния финансов резултат”, допълни Дънешки.
Една от основните причини за негативния финансов резултат на „Български пощи” е либерализирането на пазара на пощенски услуги от 1 януари 2011 г. Това доведе до възможност частните оператори да навлязат на пазара с агресивно ниски цени. От друга страна, „Български пощи” е дружество, което има и социална функция. Оперираме в цялата страна. Това са повече от 5 хиляди населени места. За да се работи на такова голямо географско пространство, са необходими много сериозни разходи. Когато приходите намаляват, темпото на разходите не намалява по същия начин, има едни постоянни разходи - каза Дънешки.
„Ние сме оператор със задължения да предоставяме Универсалната пощенска услуга, оперираме в повече от 1000 точки (малките населени места) в икономически неизгодни условия. Инвестираме пари, за да поддържаме мрежа, която да осигурява достъпа до универсалната пощенска услуга на територията на цялата страна”, обясни Деян Дънешки.
Tweet |
|