EUR 1.9558
USD 1.8824
CHF 2.1037
GBP 2.3574
CNY 2.5792
you tube
mobile version

„Загорка” АД с 35,7% пазарен дял

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

„Загорка” АД с 35,7% пазарен дял

mail17:15 | 08.03.2013прегледи 2402 коментарикоментари 0


„Загорка” АД пазарен дял по приходи от 35,7% през 2012 г. Резултатите се дължат на няколко основни фактора – добре развитото портфолио от местни и международни марки, инвестициите в пивоварната и развитието на човешките ресурси в организацията. Растежът на компанията, нейната стабилност и благосъстояние се дължат на доброто представяне на стратегическите марки Загорка, Ариана и Хайнекен.

Основен принос за високите нива на продажби има Ариана, която от 2009 година насам е най-продаваната бира в страната ни и отбелязва ръст от 6% през изминалата година. В края на 2012 продажбите на Ариана надминаха 1 000 000 hl – за сравнение, през 2000 г. „Загорка“ АД достига за първи път такива обеми, а сега ги реализира само с една от марките в портфолиото си. Марката Ариана Тъмно, част от портфолиото на пивоварната, е най-продаваната в сегмента на тъмните бири, а иновацията Ариана Радлер стана лидер в сегмента на бирените миксове.
Изминалата 2012 бе успешна и за водещата марка Загорка – тя отбелязва ръст в обемите си на продажби от 23%. В съзвучие с развиващите се пазарни тенденции през май марката лансира нова опаковка – PET бутилка от 2 л. Пивоварна Загорка отбеляза своята 110 годишнина с редица активности на пазара, сред които се отличават юбилейни опаковки (кен) на едноименната марка, станали обект на колекционерство.
През 2012 Хайнекен бе най-бързо растящият стратегически бранд в портфолиото на компанията – с двуцифрен ръст на продажбите спрямо предходната година. Oсновни причини за успешните резултати са добрата дистрибуция, рекламна комуникация и активациите на локално ниво.
Компания „Загорка“ АД е лидер в каналите Модерна търговия и Заведения през 2012.
Иновации
През 2012 фокусът на компанията продължи да бъде върху иновациите. След като през 2011 на пазара бе представен продуктът без аналог в страната ни – Zagorka Rezerva 2011, пивоварната продължи с успешните иновации и в началото на летния сезон лансира Ариана Радлер и Zagorka Fusion. Тези иновативни продукти създават предпоставки за разширяването на категорията и поддържат интереса на консуматора. Ариана бе и първата марка в страната, която пусна радлер в PET разфасовка, в отговор на нарастващата тенденцията при продажбите на бира в PET опаковки. В края на 2012 „Загорка“ АД представи на пазара новата реколта на Zagorka Rezerva.
Доказателство и за високото качество на марките от портфолиото на компанията са призовете, които бяха присъдени през юни 2012 от Monde Selection. Най-големият международен институт за качеството на потребителски продукти отличи със златни медали Ариана, Ариана Тъмно, Загорка и Zagorka Rezerva.
Подобрения в производството
През последните няколко години от 2009 насам „Загорка“ АД инвестира в модернизацията на производството в Стара Загора. През 2009 пивоварната се сдобива с нова етикетирка, в периода 2010 – 2012 е реализиран проект за оптимизиране транспорта на малц, през 2011 е инсталирана нова филтрираща линия. През 2012 бяха завършени строителните процеси по изграждането на нов „зелен“ склад за готова продукция, чието официално откриване предстои тази година. Цялостната инвестиция на всички тези нововъведения възлиза на близо 7 000 000 EUR. През настоящата 2013 предстоят редица нови подобрения, свързани с производствените мощности на пивоварната.
Пивоварната гарантира качеството на своите продукти, безопасността на труда и влиянието върху околната среда чрез сертификатите, които притежава. През изминалата година компанията е ресертифицирана по стандартите ISO 9001:2008 (за управление на качеството), ISO 14001:2004 (за управление на околната среда) и BS OHSAS 18001:2007 (за управление на здравето и безопасността на труда).
Зелена амбиция
Компанията постигна следните „зелени” резултати:
- през 2012 са изразходвани с 8% по-малко термална, с 9 % по-малко електрическа енергия и със 7,8% по-малко вода в сравнение с количествата, които са били необходими в производството през 2009;
- през 2012 спестени 262 т CO2 емисии от оптимизиране на дистрибуцията;

Компанията продължава с дарителския си конкурс за реализиране на проекти за опазване на околната среда в региона на Стара Загора. Тази година предстои да бъде сертифициран новият зелен склад по BREEAM (Building Research Establishment Environmental Assessment Method) – най-широко използваният метод за оценяване на екологичните показатели на сгради от всякакъв тип. Новата придобивка на пивоварна „Загорка” ще бъде първата сграда, проектирана по този метод, сред 140-те пивоварни компании на HEINEKEN, функциониращи в над 70 страни по света, а също така и сред първите по рода си в България.
-------------
*всички посочени цифри в текста са по данни на AC Nielsen за 2012

„Загорка“ АД е компания с над 110-годишна история, чието начало е поставено с основаването на пивоварната в Стара Загора през 1902 г. Компанията е част от глобалното семейство на HEINEKEN – пивопроизводител № 1 в Европа и № 3 на глобално ниво.
 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg