EUR 1.9558
USD 1.8068
CHF 2.0847
GBP 2.3463
CNY 2.5360
you tube
mobile version

„Зелена светлина” за повече БУС ленти

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

„Зелена светлина” за повече БУС ленти

mail15:02 | 28.07.2015прегледи 1349 коментарикоментари 0


Изменения в Наредба № 2 от 2004 г. за планиране и проектиране на комуникационно-транспортните системи на урбанизираните територии позволяват създаавето на повече БУС ленти. Те вече са обнародвани в Държавен вестник и са свързани с намаляването на изискваните параметри за устройване на специализирани БУС ленти. Считано от обнародването на нарадбата, дадено трасе отговаря на изискванията за БУС лента, ако е по улица с две или повече ленти в посока, отредената за градския транспорт лента е с широчина минимум 3.25 матра и по направлението се движат 15 или повече коли на обществения транспорт на час. Градовете, в които има условия за регламентиране на БУС ленти, са София, Пловдив, Варна, Бургас, Превен, Стара Загора, Русе и др.

Измененията бяха провокирани от предложение на неправителствената организация „Спаси София“, подкрепено от други НПО, заниващи се с градска среда и мобилност. Екип на Министерството на регионалното развитие и благоустройството реагира своевременно и сформира междуведомствена група, в която бяха отчетени мненията на експерти, неправителствения сектор, държавната и общински администрации. Промените бяха и лично подкрепени от министър Лиляна Павлова, както и от кмета на Столична община Йорданка Фандъкова.

През 2015 г. много областни градове работят по проекти за интегриран градски транспорт, финансирани от Европейския съюз, като тази промяна ще им позволи да предложат на гражданите си една по-екологична, ефективна и икономична транспортна услуга.

Приоритизирането на градския транспорт включва както подмяна на подвижния състав, така и въвеждане на интелигентни системи за управление на трафика, изграждане на скоростни коридори за движение, подобряване на планирането и на проектирането на велосипедната инфраструктура, която има голямо значение в политиките за устойчив транспорт и мобилност. Те също така ще позволят на общините да надграждат вече постигнато по предходни проекти, в съответствие с добрите европейски практики.

Успоредно с облекчаването на режима за регламентиране на БУС ленти, с промените влизат в сила редица мерки, подобряващи безопасността на велосипедния транспорт, както и проектирането на по-достъпни за гражданите велосипедни трасета./МРРБ
 


 
 
 
Още от рубриката
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg