EUR 1.9558
USD 1.8068
CHF 2.0847
GBP 2.3463
CNY 2.5360
you tube
mobile version

„Каменица” пусна Астика Тъмно

АБОНАМЕНТ ЗА НОВИНИ [X]

Въведете Вашият e-mail адрес, за да получавате най-важните новини на EconomyNews за деня на своята електронна поща.
E-mail
 

„Каменица” пусна Астика Тъмно

mail15:30 | 05.10.2011прегледи 2195 коментарикоментари 0


В края на м. септември „Каменица” АД лансира на пазара нов продукт - Астика Тъмно. Това е първата тъмна бира в портфолиото на Астика и част от стратегията за по-нататъшното развитие на марката. Вкусът й балансира между мека горчивина и карамелен оттенък. За създаването й са използвани специално подбрани сортове хмел. Алкохолното й съдържание е 5,6%, което позиционира Астика Тъмно в сегмента на по-високоалкохолните бири. Астика Тъмно е иновация, част от цялостната стратегия на „Каменица” АД за развитието и налагането на марката. В началото на годината стандартната капачка беше заменена с иновативната технология за отваряне на стъклени бутилки TAPA® (Technically Advanced Protection Appliance), която гарантира на потребителите по-лесно, бързо и безопасно отваряне. От м.юли марката е и с уникална за българския пазар стъклена бутилка. Освен обновения дизайн, специфичното при нея е, че тя е с по-голям обем - 600 мл - вместо стандартните за стъклените бутилки 500 мл. Този факт позиционира Астика като първата българска марка бира, която предлага с 20% повече пиво на цената на 500 мл. В новата бутилка и с TAPA® се предлага и Астика Тъмно. За повече удобство и консумация у дома тя е достъпна и в пластмасови PET бутилки от 1 и 2 литра.
Очакванията са Астика Тъмно да окаже положителен ефект върху сегмента на тъмните бири. Като цяло биреният пазар у нас се характеризира с консумацията предимно на светлата бира тип лагер (около 98%). Тъмната бира се възприема като сезонно пиво, предпочитано през зимния сезон. Въпреки това консумацията на тъмна бира през последните години бележи ръст. По данни на AC Nielsen през 2010 г. делът на тъмните бири нараства до 1,6%. Очаква се също Астика Тъмно да повлияе положително върху трайната тенденция на повишаване на пазарния дял на марката. По данни на AC Nielsen към м. август 2011 пазарният дял на Астика достигна 9%, като отбеляза ръст с 0,9%. Стойността му е с 2,3 пункта по-голяма в сравнение със същия период на изминалата година.

 


 
 
 
Коментирай
 
Име:

E-mail:

Текст:

Код за
сигурност:

Напишете символите в полето:




 
БЮЛЕТИН НА EconomyNews.bg